Companiile germane au ajuns să facă regulile în asigurările de sănătate din România: Allianz şi Signal Iduna au jumătate din subscrieri

21 mar 2019 Autor: Anelis Baciu

Aproximativ jumătate din vânzările de asigurări de sănătate, cea mai efervescentă linie de business în momentul de faţă, stă în „mâinile“ companiilor germane Allianz-Ţiriac şi Signal Iduna, potrivit datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). Autoritatea a dezvăluit în premieră în raportul aferent anului 2018 cine sunt cei mai mari jucători din piaţa asigurărilor de sănătate.

Allianz-Ţiriac este liderul pieţei cu prime brute subscrise de 89,3 mil. lei anul trecut, echivalentul unei cote de piaţă de 26,6%. Signal Iduna a raportat pe de altă parte subscrieri de 72 mil. lei, ceea ce înseamnă o cotă de piaţă de 21,5%.

Surprinzător, podiumul celor mai mari trei asigurători de sănătate este completat de City Insurance, companie specializată în vânzarea de poliţe auto obligatorii (RCA).

Vânzările de asigurări de sănătate au făcut un salt spectaculos în 2018, majorându-se cu 60%, până la 335 mil. lei. În ultimii zece ani vânzările de asigurări de sănătate au crescut de peste 11 ori, fiind cea mai dinamică linie din piaţa locală de asigurări. Circa 366.000 de persoane aveau o asigurare de sănătate la finalul anului 2018, pentru majoritatea poliţa fiind oferită de angajator ca beneficiu extrasalarial.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 22.03.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.