Clădirile istorice emblemă ale Bucureştiului devin o ţintă pentru investitorii în imobiliare

26 ian 2020 Autor: Bogdan Alecu

Clădirile impunătoare din centrul istoric al Bucureştiului, construite în secolul al XIX-lea şi prima parte a secolului al XX-lea încep pe rând să fie cumpărate de investitori, consolidate şi transformate în clădiri de birouri sau de locuinţe de lux.

Unul dintre cei mai mari inves­ti­tori în piaţa imobiliară din Israel, grupul Hagag, are ca ţin­tă extinderea portofoliului de imo­bile istorice pe care să le con­solideze şi să le transforme în birouri sau apar­tamente moderne, în condiţiile în care va­loa­rea acestora va creşte în timp, iar ran­da­men­tul investiţional este unul peste media pieţei.

„Vom continua să investim în terenuri şi clădiri amplasate în locaţii centrale, ultra-centrale sau zone cu potenţial ridicat de dezvoltare. Nu am încetat în niciun moment să prospectăm piaţa şi am rămas deschişi la toate oportunităţile acesteia, ba mai mult decât atât, pe termen mediu şi lung avem în plan să ne extindem activitatea şi în domeniul hotelier“, a declarat Ana-Maria Pop, Chief Operating Officer în cadrul Hagag Development Europe.

Cea mai recentă achiziţie a Hagag a fost parafată luna trecută când a cumpărat o clădire de birouri de pe strada Tudor Arghezi numărul 21 din zona Pieţei Universităţii, valoarea tranzacţiei depăşind 9 mil. euro. În total, investiţia alocată acestei proprietăţi se ridică la peste 13 mil. euro.

„Atenţia noastră a fost concentrată întot­dea­una înspre clădiri cu personalitate, emble­ma­tice, localizate în zone premium. Mai mult decât atât, imobilele care beneficiază de am­pla­sament central şi ultracentral sau care sunt loca­lizate în zone protejate - cum este Calea Vic­toriei - sunt o investiţie excelentă, indi­fe­rent că discutăm despre sectorul rezidenţial sau despre cel de birouri“, a spus Ana-Maria Pop.

Mai mult, dacă randamentul investiţional într-un proiect nou de birouri este de circa 10-12% în Capitală, Hagag mizează pe unul cel puţin dublu în cazul unei clădiri istorice.

„Conform experienţei noastre în ceea ce priveşte piaţa de spaţii de birouri din România şi a calculelor din planul de afaceri iniţial, avem certitudinea că vom obţine un randament investiţional de minim 20-25%“, a subliniat directorul operaţional.

În ultimii trei ani, şi cu precădere în ultimul an, zona Pieţei Universităţii - Căii Victoriei a atras numeroase tranzacţii imobiliare, toate parafate de investitori străini. spre exemplu în 2019 dezvoltatori precum S plus B Gruppe, Strabag sau S Immo au cumpărat terenuri sau clădiri în zona centrală a Bucureştiului.

De asemenea, în decembrie anul trecut fondul de investiţii Vivion din Luxemburg, controlat de fraţii Isaac şi Amir Dayan din Israel, a cumpărat Palatul BCR din Piaţa Universităţii contra sumei de 25-30 mil. euro şi au în plan să îl transforme în hotel de cinci stele.

Lituanienii de la Apex Alliance care deţin - şi au la vânzare - hotelul Hilton Garden Inn de pe str. Doamnei din Capitală, de lângă Banca Naţională anunţau în vara anului 2018 faptul că pariază 90 de milioane de euro pentru a construi patru hoteluri în Bucureşti până la jumătatea lui 2020. Ei mai au în construcţie tot lângă BNR hotelurile Moxy by Marriott şi Autograph by Marriott.

Hagag a mai achiziţionat anul trecut Palatul Ştirbei cu Grădina Eden, din spatele fostului sediu al Petrom de pe Calea Victoriei Nr. 109 la care deja lucrează pentru a consolida şi moderniza clădirea de birouri. De asemenea, tot pe Calea Victoriei cei de la Hagag au cumpărat o clădire de locuinţe la nr. 139 pe care o transformă în proiect rezidenţial de lux. Astfel, după ani de zile în care centrul istoric a fost ocolit de investitori iar clădirile s-au degradat, acestea au devenit din nou interesante.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.01.2020

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.