Carrefour controlează jumătate din celebrele ancore comerciale din malluri

16 iun 2019 Autor: Cristina Rosca

Cum şi-au împărţit centrele comerciale din România jucătorii din comerţul alimentar: 6 din 10 reţele străine s-au dus cu magazinele în mall.

Comeţul modern local, o piaţă de 11-12 mld. euro anual şi peste 2.800 de magazine sub mai multe formate, este terenul de luptă a zece jucători, iar dintre aceştia şase au ales să meargă cu magazinele în mallurile şi centrele comerciale din România. Discounterul german Lidl, lanţurile de tip cash & carry Selgros şi Metro şi retailerul Profi sunt cei care au făcut excepţie.

Mai bine de jumătate dintre cele 64 de malluri şi centre comerciale analizate de ZF au drept ancoră un magazin Carrefour, indiferent că e vorba de un hipermarket sau de un super­market. Pe poziţia secundă se află tot un grup francez, Auchan, cu 14 magazine. Hipermarketurile Cora, super­marketurile Mega Image şi magazinele de tip discount Penny Market se află aproape la egalitate, cu 4-5 unităţi în mallurile din România. Recent, Kaufland s-a alăturat listei, deşi „prin alianţă“ dat fiind că două centre comerciale de provincie s-au deschis în apropierea hipermarketurilor grupului german. Mai mult, nemţii vor să meargă şi direct.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.06.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.