Analiză ZF. Comerţul modern a ajuns la 80% cotă de piaţă în Bucureşti. La nivel naţional e la 62%

19 iun 2019 Autor: Cristina Rosca

Cota de piaţă a reţelelor străine a sărit de 50% în toate regiunile ţării, cea mai mică pondere o au în Moldova, de 54%, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK.

Cele zece reţele străine din comerţul modern au o cotă de piaţă de 62% la nivel naţional, însă aceasta variază puternic în funcţie de regiuni de la 54% în Moldova la 80% în Capitală, arată datele companiei de cercetare de piaţă GfK. Totuşi, hipermarketurile, supermarketurile, magazinele de discount şi proximitate modernă au ajuns să aibă o cotă de piaţă de peste 50% în toate regiunile ţării.

Ponderea magazinelor moderne în total comerţ alimentar merge mână în mână cu nivelul de dezvoltare economică al unei regiuni, astfel că Moldova, cea mai săracă zonă a ţării, a rămas ultima pe lista priorităţilor jucătorilor străini. La polul opus se află Bucureştiul, un oraş care găzduieşte 10-15% din populaţia ţării, care are un câştig mediu cu peste 30% mai mare ca salariul mediu net la nivel naţional. În Capitală şomajul este şi el la nivel minim. Astfel, indicatorii financiari i-au convins pe comercianţi să se extindă iniţial aici. Această situaţie nu e însă caracteristică doar României, ci în orice ţară retailerii încep extinderea cu cele mai dezvoltate centre urbane.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.06.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.