Afacerile Decathlon s-au oprit din crescut la un pas de 200 mil. euro după un plus de 16%. Retailerul de echipamente sportive şi-a dublat businessul în perioada 2015-2018

10 iul 2019 Autor: Cristina Rosca

Gigantul francez Decathlon, liderul incontestabil al pieţei de echipamente sportive din România, şi-a majorat cifra de afaceri cu 16% anul trecut, până la 885 mil. lei (190 mil. euro). Businessul Decathlon se află pe o pantă ascendentă încă de la intrarea pe piaţă a companiei în 2009. Anul trecut avansul cifrei de afaceri s-a temperat însă, după ce se situa la 24% în 2017 faţă de 2016.

Tot pe un trend ascendent s-au situat şi ceilalţi doi indicatori financiari ai Decathlon în 2018 - profitul net şi numărul de angajaţi. Primul a avansat cu peste 55%, de peste trei ori mai rapid ca businessul, semn că marja de profit a crescut. Numărul de salariaţi a ajuns la aproape 1.200 pe fondul deschiderii de noi magazine.

Retailerul francez de echipamente sportive Decathlon, liderul detaşat al pieţei de profil, a ajuns la 25 de magazine fizice şi la unul online pe piaţa din România, iar planurile companiei nu se opresc aici. Magazinele retailerului sunt de regulă amplasate în centre comerciale sau parcuri de retail. Ele au suprafeţe generoase, mai mari decât ale competitorilor, motiv pentru care retailerul nu merge des în malluri. Potrivit informaţiilor anterioare ale ZF, Decathlon este „discounterul“ pieţei de articole sportive, compania punând accent pe preţurile mici.

Magazinele retailerului au între 1.000 şi 5.000 de metri pătraţi şi au în ofertă produse pentru 70  de sporturi. Amplasate de regulă la periferie, pentru a nu plăti chirii mari în inima oraşelor, unităţile Decathlon au preţuri similare celor din bazaruri şi hipermarketuri. Totuşi, compania a anunţat acum câteva luni că lucrează la un proiect ce are în vedere deschiderea unor puncte de ridicare de produse  Click and Collect sau magazine mici, care să se întindă pe suprafeţe între 50 şi 300 de mp.

Punctele Click and Collect sau magazinele mici vor fi plasate în zone cu birouri, cum este zona Pipera sau Floreasca. Schimbarea de strategie vine ca urmare a creşterii vânzărilor din online.

Piaţa echipamentelor sportive, evaluată la 450-550 mil. euro, este împărţită de jucătorii specializaţi - Hervis, Intersport şi Decathlon - cu magazinele mobobrand - Adidas, Nike -, cu onlinerii şi cu lanţurile de hipermarketuri. Competiţia este tot mai acerbă, numărul jucătorilor crescând an de an pe fondul unui interes crescut al românilor pentru sport.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 11.07.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.