Insolvenţa celui mai mare transportator

Cum evoluează businessul Edy Spedition şi când va ieşi din insolvenţă

11 apr 2013 Autor: Bogdan Alecu

Obiectivele Rovigo pentru luna aprilie includ creşterea numărului camioanelor operaţionale la 260, parcurgerea a două milioane de kilometri, faţă de 475.000 km în decembrie şi atingerea perfor man ţelor per camion din perioada similară a anului trecut.

  Cu toate că Edy Internaţional Spedition, companie care timp de mai mulţi ani a deţinut titlul de cel mai mare transportator rutier român cu o flotă de peste o mie de camioane, a ajuns ca la începutul acestui an să opereze cu 280 de camioane, transportatorul a reluat o parte din contractele cu vechii colaboratori şi are în plan o creştere a flotei operaţionale, în special pe rutele internaţionale.  

Rovigo SPRL, în calitate de ad­minis­trator judiciar cu drept de conducere a Edy Interna­ţio­nal Spedition, şi Mircea Ţiplea, manager general al com­paniei, au înaintat un material informal, întocmit la 90 de zile de la ridicarea drep­tu­lui de admi­nis­trare a debitoarei cu scopul de a înştiinţa creditorii asupra evolu­ţiei societăţii şi a stadiului procesului de relansare a activităţii. 

În momentul intrării în insolvenţă, în septembrie 2012, activitatea de transport in­ter­naţional a companiei a fost complet oprită, iar Edy Internaţional Spedition mai avea în proprietate şi utilizare de drept 123 de ca­mioa­ne, nu mai exis­tau lichidităţi necesare asi­gurării com­busti­bilu­lui şi celorlalte chel­tuieli ab­solut necesare, potrivit rapor­tu­lui Rovigo.

La momentul ridicării dreptului de ad­mi­nistrare, la 10 decembrie 2012, principa­le­le probleme erau, printre altele, conform ra­portului, lipsa coordonării operaţionale. Mem­brii consiliului de administraţie nu aveau competenţele necesare coordonării acti­vi­tăţii şi nici implicarea necesară coor­do­nării personalului societăţii. Plecarea per­sona­lului competent, funcţii-cheie, către com­petiţie. Lipsa comunicării şi lipsa de încredere a angajaţilor, precum şi mesajele con­tra­dictorii venite dinspre membrii con­siliu­lui de administraţie şi dinspre acţionari au dus la plecarea din societate a unui număr semni­ficativ de personal către com­pe­tiţie. O parte din aceştia au fost angajaţi chiar de către rude ale acţionarului majo­ritar şi au contactat clienţii Edy în vederea preluării activităţii de transport. Starea tehnică a vehiculelor era deficitară, nu se mai făceau reparaţii şi o parte importantă din flotă a fost devalizată, s-au constatat furturi şi lip­suri de echipamente de pe camioanele şi semire­morcile din flotă din cauza unui management deficitar şi a unei paze neadecvate. Dintr-o flotă de apro­xi­ma­tiv 183 de camioane, mai puţin de 100 efec­tuau servicii de transport în mod regulat. 

Imediat după ridicarea dreptului de administrare, potrivit Rovigo, s-a trecut la luarea unor măsuri pentru stabilizarea şi relansarea activităţii societăţii. 

„Deşi lunile decembrie-februarie sunt luni cu o activitate şi necesar de transport scăzute la nivelul întregii economii, socie­ta­tea a folosit această perioadă pentru a lua măsu­rile interne necesare relansării, pentru a restabili relaţii profesionale şi o comu­nicare adecvată cu furni­zorii şi finanţatorii şi pentru a dezvolta un plan comercial care să aducă volumele şi veniturile necesare relansării activităţii“, potrivit Rovigo. 

Astfel, printre acţiunile dezvoltate şi implementate de administratorul judi­ciar se numără returnarea vehiculelor reposedate către finanţatori - un număr de aproximativ 250 de semiremorci au fost returnate către finanţatori între decembrie 2012 şi martie 2013. 

Închi­rie­rea spaţiilor de service deţinute de Edy Internaţional Spedition în Timişoara şi Deva către terţi pentru maximizarea încasărilor şi diminuarea sau eliminarea costu­rilor legate de pază, între­ţinere şi utilităţi pentru aceste spaţii. Evaluarea per­sona­lului direct şi indirect în vederea redu­cerii acestuia la un nivel care să permită obţi­nerea de profit. Astfel, la o flotă de 280 de camioane au fost selectaţi un număr de maximum 45 de angajaţi indirecţi repartizaţi 20 pe tran­sport domestic, 10 pe interna­ţio­nal şi 15 pentru departa­ment su­port. 

Au fost semnate şi distri­buite decizii de concediere în lunile decem­brie şi ianuarie pentru 312 salariaţi. Au fost de­nunţate sau re­ziliate un număr de cinci contrac­te de consul­tan­ţă şi ser­vicii de mana­gement.

În ceea ce priveşte activitatea comercială, au fost reluate discu­ţiile şi negocierile cu par­tenerii tradiţionali ai Edy Internaţional Spedition precum Saint-Gobain Ro­mânia, SAB Miller, La­farge, Kronospan, Rio Bucovina, Coca-Cola HBC Ro­mâ­nia, Procter & Gamble. Au fost dez­v­oltate relaţii co­mer­ciale noi în vederea asigurării de volume de tran­sport necesare reali­zării veniturilor profitabilizării acti­vităţii cu Cemacon, Valvis, Sorellis, Cesal Oradea şi alţii. 

„De asemenea, au fost identificaţi par­teneri şi clienţi internaţionali cu care să putem relua activitatea de transport inter­naţional cum ar fi Schenker, EU.TRA.LOG, Trojan Timber, Fetch & Carry UK, DAP UK, Vertex GmbH, Ellepi SPA, Alaine Forwarding SAS“, potrivit administratorului judiciar. 

Rezultatele după primele 90 de zile, conform Rovigo, includ printre altele faptul că 265 de ansambluri formate din cap-tractor şi semiremorci sunt tehnic funcţionale şi operează, faţă de 120 în decembrie 2012, 30 de ansambluri efec­tuează transport internaţional faţă de niciunul în decembrie.

Obiectivele lunii aprilie ale Rovigo includ creşterea numărului camioanelor operaţionale la 260, parcurgerea a două milioane de kilometri, faţă de 475.000 km în decembrie şi atingerea per­for­man­ţelor per camion din perioada similară a anului trecut. 

Compania Edy Internaţional Spe­di­tion a deţinut până anul trecut titlul de cel mai mare transportator rutier român şi unul dintre cei mai mari din Europa Cen­trală şi de Est, fiind singura com­pa­nie românească cu peste 1.000 de ca­mioane.

Grupul de firme Edy a intrat în vara anului trecut în insolvenţă la câteva luni de la decesul lui Alin Popa, principalul acţionar şi fondator al companiei, la cererea ING Bank, dar şi a fondului de investiţii Westerham Holding, care deţine 17,5% din companie.

La conducerea companiei, intrată din toamna anului trecut în insolvenţă şi aflată sub administratorul judiciar Rovigo, a revenit Mircea Ţiplea după ce acesta a plecat din companie când aceas­ta a intrat prima dată în insolvenţă, mi­siu­nea sa fiind acum de a relansa activi­ta­tea de transport a companiei.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.