Tranzacţie pe piaţa farma. Zentiva cumpără o firmă românească de suplimente alimentare de la cehii de la Dr. Max

13 mar 2019 Autor: Georgiana Mihalache

Compania produce pe piaţa din România şi din Europa de Est şi distribuie suplimentele alimentare către alte pieţe din Europa. Printre brandurile din portofoliul Solacium se numără Infant Uno (pentru copii), Meltus şi Unilox.

Tranzacţia aşteaptă însă aprobarea autorităţilor şi a Consiliului Concurenţei.

Grupul Zentiva, deţinut de fondul de investiţii Advent International, care are pe piaţa locală o fabrică de medicamente, a cumpărat Solacium, un brand românesc de suplimente alimentare din portofoliul A&D Pharma, deţinut de cehii de la Dr. Max. După tranzacţie, în portofoliul Dr. Max pe piaţa locală mai rămân doar farmaciile Sensiblu, distribuitorul Mediplus şi divizia de vânzări, cumpărate anul trecut după o tranzacţie de circa 350-400 mil. euro.

„Solacium completează businessul nostru de medicamente generice şi ne ajută să ne dezvoltăm divizia de OTC-uri şi oferta pentru pacienţii şi consumatorii din România.“, a spus Nick Haggar, CEO al Zentiva.

Valoarea tranzacţiei nu a fost  făcută publică.

Tranzacţia s-a semnat între Grupul Zentiva şi Siyiara Entreprises, o companie din Cipru care este acţionar al businessului românesc. Solacium are un business de 30 mil. lei pe piaţa românească, potrivit rezultatelor din 2017, iar compania a înregistrat pierderi de aproape 1 mil. lei în anul menţionat. În cadrul Solacium sunt 62 de angajaţi, mai arată datele publice de la Finanţe.

Compania produce pe piaţa din România şi din Europa de Vest şi distribuie suplimentele alimentare către alte pieţe din Europa. Printre brandurile din portofoliul Solacium se numără Infant Uno (pentru copii), Meltus şi Unilox. Portofoliul de produse al fabricii Zentiva din Bucureşti cuprinde 130 de medicamente, dintre care metamizol, substanţa activă a Algocalminului, şi Ome­prazol sunt în topul celor mai vândute produse.

Circa 60% din producţia din Româ­nia merg la export în 24 de ţări, maj­o­ritatea europene, dintre care, după Ro­mâ­­nia, Germania este cea mai im­por­tantă. În ultimii ani, companiile produ­că­toare de medicamente din România au mi­zat pe dezvoltarea portofoliului de pro­duse eliberate fără reţetă medicală (OTC), o piaţă care a prins avânt în ur­ma creşterii puterii de cumpărare a ro­mâ­nilor şi a dorinţei de a trăi mai sănătos.

 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.03.2019

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.