Medimfarm: Piaţa de produse parafarmaceutice va continua să crească

18 apr 2013 Autor: Ioana David

Medimfarm, companie ce operează o reţea de 50 de farmacii şi un depozit logistic, spune că cererea pentru produsele parafarmaceutice (cosmetice, dermato­cosmetice, mici aparate) este în creştere, tendinţă ce se va păstra şi în perioada următoare.

„Există un interes deosebit pe acest segment de produse“, au spus repre­zentanţii companiei. Medimfarm a venit la târgul ROMMEDICA ca să promoveze game de vitamine – supli­mente, cosmetice şi dermato­cosmetice.

Compania s-a extins puternic în ultimii ani ajungând la o reţea de 50 de farmacii în prezent, comparativ cu 11 unităţi în 2006. Totodată, compania mai mare şi un depozit de peste 4.000 mp în Ploieşti. Compania aşteaptă o cifră de afaceri de 72 milioane de lei (16 milioane de euro), în creştere cu 17% comparativ cu nivelul de 61,5 milioane de lei (aproape 14 milioane de euro), potrivit informaţiilor din contul de profit şi pierderi aferent acestui an (publicat pe site-ul propriu).

Acţionarul majoritar al Medimfarm este firma Global Invest din Câmpina, potrivit datelor de pe site-ul BVB.

Cu cele 50 de farmacii pe care le deţine, Medimfarm reprezintă o reţea de talie medie, liderii acestei pieţe având lanţuri de sute de unităţi.

Aproximativ 6.000 de farmacii există în prezent în România, majoritatea mizând pe produsele nonfarma şi pe medica­mentele care se eliberează fără prescripţie medicală (aşa-numitele OTC-uri). Totodată, reţelele îşi dezvoltă propriile branduri de cosmetice şi dermato­cos­metice în încercarea de a atrage cum­părători. 

Numărul de farmacii din Ro­mânia este plafonat în funcţie de numărul locuitorilor dintr-un oraş, astfel că singura modalitate de a creşte este prin intermediul achiziţiei de licenţe.

La vârful industriei, marii re­tai­leri sunt interesaţi de achiziţia rivalilor mai mici, în piaţă ma­nifestându-se o tendinţă vizibilă de consolidare.

Dacă marile reţele continuă să câştige teren, de cealaltă parte far­maciile independente sunt cele care au resimţit puternic problemele din sectorul sanitar din ultimii ani.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.