Gabriela Firea anunţă măsuri pentru susţinerea turismului din Capitală: Anumite taxe vor fi reduse

28 mai 2020 Autori: Gabriel Pecheanu , Mediafax

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a discutat, joi, cu reprezentanţi ai mediului de afaceri şi ai mediului asociativ din turism, printre măsurile dezbătute numărându-se reducerea anumitor taxe pentru industria de turism şi înfiinţarea unui centru de conferinţe.

”Am discutat în cadrul unei videoconferinţe cu reprezentanţi ai mediului de afaceri şi ai mediului asociativ din turism despre posibilitatea de susţinere a acestei industrii, având în vedere că este una dintre cele mai afectate de pandemie. Apreciez sprijinul acordat de sectorul turistic pe durata stării de urgenţă, când anumiţi hotelieri au pus la dispoziţia PMB spaţii pentru carantină şi pentru cazarea temporară a personalului medical. Acesta este modelul în care cred – de colaborare permanentă şi consistentă. Mă bucur că avem această întâlnire, în care putem auzi propunerile dvs. concrete cu privire la posibile colaborări în industria turismului. Dorim să aflăm care este procentul de contaminare în Bucureşti cu noul coronavirus. Unul dintre motive este cel medical, care priveşte sănătatea publică, dar rezultatele ne servesc şi la a fundamenta ce măsuri putem adopta în viitorul imediat pentru a putea oferi economiei susţinerea atît de necesară în această perioadă, pentru a contribui, în mod responsabil, la repornirea motoarelor în acest domeniu”, a scris pe Facebook Gabriela Firea.

Ea a mai afirmat că doreşte să aplice la Bucureşti modelul altor capitale europene, unde există o bună colaborare între sectorul public şi cel privat, în beneficiul angajaţilor şi al situaţiei economice în ansamblu.

”Participanţii au formulat o serie de propuneri care privesc sectorul atât pe termen scurt, cât şi pe termen mediu şi lung, iar Primarul General, Gabriela Firea, a dat asigurări că va analiza posibilitatea aplicării lor – respectiv a prezentat stadiul celor aflate deja în pregătire:

• reducerea anumitor taxe pentru industria de turism – taxa de ocupare a domeniului public, taxa pe clădiri etc -, având în vedere faptul că lipsa încasărilor din ultima perioadă îi pune în imposbilitatea de a onora taxele la nivelul actual. Potrivit partenerilor de discuţie, în Bucureşti sunt înregistrate 13.000 de unităţi care activează în industria de profil şi peste 40.000 de persoane angajate în domaniu, alte 27.000 activând în domenii conexe – cum este cel al activităţilor şi spectacolelor culturale, aşadar domenii care contribuţie la circulaţia turistică şi care au fost închise complet pe durata ultimelor luni;
• înfiinţarea unui Centru de conferinţe – cunoscut fiind aportul pe care astfel de evenimente îl au în dezvoltarea tursmului – şi înfiinţarea unei Case a Turismului - spaţiu destinat întâlnirilor şi sesiunilor comune de lucru dintre marii operatori de turism şi serviciile municipale de profil. Pentru Centrul de conferinţe, participanţii au făcut propuneri de locaţie şi se încearcă găsirea unor soluţii viabile;
• transformarea actualului organism de turism al Capitalei (Bucharest Tourism Board – BTB) în organizaţie de management al destinaţiei (OMD). În prezent, normele de aplicare a legii care reglementează înfiinţarea unor astfel de organizaţii nu sunt încă publicate, ca urmare a fost agreată înfiinţarea unei structuri premergătoare viitoarei OMD.

Mediul privat şi serviciile de profil ale PMB deja colaborează pe acest subiect. Un prim draft al statutului noii oganizaţii ar putea fi gata săptămâna viitoare şi va fi prezentat membrilor BTB pentru a veni cu eventuale modificări. Următorii paşi sunt: susţinerea în CGMB a noului statut, alături de o strategie şi un plan de acţiune pe orizontul de timp 2030;

• organizarea de evenimente care să încurajeze circulaţia turistică – în condiţii de deplină respectare a măsurilor de distanţare fizică şi protecţie a participanţilor. Industria de turism a argumentat prin faptul că de fiecare dată când au avut loc evenimente la nivelul Capitalei, acest lucru a fost benefic pentru sectorul turistic, regăsindu-se în creşterea încasărilor şi angajărilor, aşadar în mai buna ocupare a forţei de muncă, dar şi în creşerea taxelor achitate de acest sector către stat;

• eliberarea de vouchere pentru transport public şi pentru vizitarea de obiective din sectorul cultural (muzee, galerii etc.) – care să fie distribuite de hotelieri;
• creşterea gradului de reglementare şi organizare în Centrul Vechi, zonă care atrage mare parte dintre turiştii Capitalei, pentru a deveni un spaţiu mai primitor decât în prezent;
• Înfiinţarea de spaţii de parcare pentru autocarele turistice, respectiv pentru îmbarcare/debarcare – pentru început 5 locuri de parcare plătite în zonele Palatul Regal /Sala Palatului si zone de imbarcare/debarcare pasageri în Piaţa Unirii, Calea Victoriei (Zona CEC), Piaţa Victoriei (Antipa), Arcul de Triumf; subiectul va intra în analiza Administraţiei Străzilor şi a Poliţiei Locale;

• Înfiinţarea de centre de informare turistică – am amintit că deja AMPT are un plan de redeschidere a centrelor de acest fel, iar proiectul urmează să fie lansat în curând – corelat şi cu măsurile care se vor stabili la nivel naţional la sfârşitul stării de alertă;

• Înfiinţarea unei autogări a Capitalei;
• Introducerea afişajului multilingv în mijloacele de transport STB.

Am amintit, totodată, că AMPT lucrează la o campanie de promovare a monumentelor din Capitală”, a mai scris primarul general al Capitalei.

La întâlnirea au participat: Dragos Anastasiu - Presedinte Camera de Comert si Industrie Romano Germane, Gabriel Aftenie - Vicepresedinte Open Knowledge, Membru Task Force Tourism, RBL (Romanian Business Leaders), Lucian Boronea - Vicepresedinte BTB (Bucharest Tourism Board), Calin Ile - Lider TF Tourism CDR (TF Tourism CDR), George Nicolescu - Vicepresedinte Camera de Comert si Industrie Bucuresti, CEO Olimpic International, Javier Garcia - Tourism TF Leader AmCham, Daniel Mischie - reprezentant RBL (Romanian Business Leaders), Chief Operation Officer City Grill, Nicolae Demetriade - Presedinte ANAT (Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania), Mariana Pruna - Raportor TF Tourism CDR, Flavius Aioanei - Reprezentant CCIFER (Camera Franceza de Comert si Industrie in Romania), Key Account Manager UP Romania, Codruţa Pisa - Reprezentant CCIFER (Camera Franceza de Comert si Industrie in Romania), Corporate Affairs Sodexo, Bogdan Arsene - Vicepreşedinte FIHR (Federaţia Industriei Hoteliere din România)

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.