Un lanţ de supermaketuri anunţă un spor de 25% pentru fiecare zi lucrată de angajaţi

8 apr 2020 Autori: Teona Tomoiaga , Mediafax

În contextul extinderii epidemiei de COVID-19, un lanţ de supermaketuri din România a anunţat că va acorda angaţilor din magazine şi depozite un spor suplimentar de 25% pentru fiecare zi lucrată în această perioadă, începând cu 9 martie, întrucât aceştia sunt zilnic expuşi în faţa virusului.

Astfel, Mega Image acordă un spor de 25% pe fiecare zi lucrată în perioada 9-31 martie, pentru angajaţii din magazine şi depozite.

De asemenea, orele suplimentare efectuate se vor plăti în continuare conform regulilor interne deja existente.

Pentru a susţine angajaţii care au copii, în perioada declarată de situaţie de urgenţă, Mega Image a acordat concedii pentru supravegherea copiilor, în conformitate cu noile prevederi legale anunţate în perioada de urgenţă.

Mai mult, angajaţilor care au vârsta de peste 65 de ani, compania le oferă zile libere, care vor fi remunerate cu salariul de bază aferent fiecărui angajat, urmând ca perioada să fie modificată în funcţie de schimbările intervenite la nivel naţional.

Acţiunile de recompensare se aplică specific pe categorii de angajaţi, de la sediul central, din depozite şi din magazinele Mega Image, astfel, peste 12.000 vor beneficia de aceste măsuri.

Retailerul are aproape 800 de magazine deschise în România, dintre care 92 au fost deschise anul trecut. Pentru anul acesta, Mega Image are bugetate 95 de unităţi noi, dintre care 46 de supermarketuri Mega Image şi 49 de magazine de proximitate Shop&Go, spuneau reprezentanţii, în februarie, pentru ZF.

Salariul mediu din comerţ - indiferent de tipul lui - a ajuns, la finalul anului trecut, la 2.841 de lei, cu 22% peste nivelul din 2018 şi de aproape trei ori mai mare decât în urmă cu un deceniu. Avansul a fost susţinut de creşterea constantă a salariului minim.

Comerţul în ansamblul său este principala industrie a României ca cifră de afaceri şi al doilea cel mai mare angajator după industria prelucrătoare. Mai exact, una din trei companii din economie şi-a declarat drept CAEN (obiect de activitate) comerţul sub una dintre formele sale, fie el alimentar, cu carburanţi, medicamente sau produse agricole.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.