STUDIU: Românii vor, de la o bancă, servicii sunt uşor de utilizat, rapiditate şi securitate

11 oct 2018 Autori: Dorin Oancea , Mediafax

Cele mai importante trei caracteristici pe care românii din mediul urban le asociază cu o bancă modernă sunt uşurinţa în utilizare, menţionată de 80%, urmată de rapiditate (76%) şi securitate (73%), arată un studiu iSense.     

Serviciile bancare sunt evaluate ca fiind moderne dacă nu au comisioane (69%), dacă oferă discounturi şi oferte (59%) precum şi posibilitatea de a economisi o sumă de bani la fiecare tranzacţie (51%).

Din perspectiva consumatorilor, o bancă modernă trebuie să fie tot timpul la dispoziţia clienţilor, oferind beneficii precum suport 24 din 24 (73%) şi o reţea vastă de bancomate (59%).

În ce priveşte tehnologia, aceasta are rolul de a uşura interacţiunea consumatorului cu serviciile bancare, de a-i împlini nevoile de rapiditate şi accesibilitate. De aceea, de la o bancă modernă clienţii îşi doresc o aplicaţie pentru mobil (60%), să aibă posibilitatea de a efectua plăti contactless (59%) şi de a contracta servicii online (53%), iar 47% îşi doresc să aibă opţiunea să îşi schimbe singuri setările de securitate la card (activare/dezactivare contactless, banda magnetică, schimbare pin, îngheţare card etc.).

Alte beneficii legate de tehnologie aşteptate de către consumatori de la o bancă modernă sunt posibilitatea plăţilor automate de utilităţi prin direct debit (47%), opţiunea de a realiza online schimb valutar (43%), Self-banking (42%) sau posibilitatea salvării plăţilor realizate în aplicaţie (39%).

„În opinia românilor, o bancă modernă este o bancă de care „scapi” repede – adică o bancă uşor de folosit, cu care timpul de interacţiune este folosit eficient, tehnologia ajutând în acest sens. Şi, cel mai important, toate acestea trebuie să se desfăşoare într-un climat de securitate (menţionat de 73% dintre consumatori) şi transparenţă (64%). Cu alte cuvinte, ne dorim bănci moderne, dar relaţia cu o astfel de bancă pleacă întotdeauna de la încredere”, spune Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

Studiul, reprezentativ urban, a folosit răspunsurile a 990 de persoane.

 

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.