Sondaj: Unul din doi angajaţi români crede că 2019 a fost un an mai obositor profesional

10 dec 2019 Autori: Teona Tomoiaga , Dorin Oancea

Jumătate dintre angajaţii români cred că 2019 a fost mai obositor din punct de vedere profesional, mai plin de provocări, efort şi cu mai mult stres comparativ cu anul precedent, arată datele celui mai recent sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs.

La polul opus, doar 14% simt că a fost un an mai calm şi mai liniştit, care le-a adus echilibrul necesar între viaţa personală şi job.

Alţi 13% dintre angajaţii români s-au bucurat de un an mai bun, care le-a adus mai multe satisfacţii, în timp ce pentru doi din zece angajaţi 2019 a fost la fel ca anul precedent, fără schimbări semnificative, transmite sursa citată.

Întrebaţi ce şi-au propus să realizeze în acest an din punct de vedere profesional şi nu au reuşit, un sfert dintre respondenţi afirmă că şi-ar fi dorit să schimbe angajatorul, iar doi din zece îşi propuseseră să obţină o majorare salarială. De asemenea, 14,3% dintre angajaţi nu au reuşit să-şi schimbe domeniul de activitate, iar 13% nu au avansat pe o poziţie superioară, aşa cum ar fi vrut.

Potrivit analizei, doi din zece respondenţi spun că au reuşit să avanseze pe o poziţie superioară, fie în cadrul aceleiaşi companii ca cea de anul trecut, fie la alta nouă. De asemenea, alţi 13,7% dintre respondenţi au schimbat complet atât angajatorul, cât şi domeniul de activitate. Jumătate dintre angajaţi au rămas pe aceeaşi funcţie ca cea de anul trecut şi la acelaşi angajator.

Din punct de vedere salarial, 2019 nu a fost prea productiv pentru o bună parte dintre angajaţi. Astfel, o treime dintre respondenţi afirmă că salariul lor a stagnat, în timp ce pentru unul din zece chiar a scăzut cu procente de până la 25%. De cealaltă parte, 17,2% au declarat că au primit o majorare salarială de până la 5%, iar 11,4% au primit o majorare de cel mult 10%. Alţi 16,6% au beneficiat de un salariu mai mare cu până la 20%, iar aproximativ unul din zece respondenţi a reuşit să obţină o majorare salarială de peste 20%.

Astfel, 47% dintre respondenţi spun că sunt mulţumiţi de evoluţia câştigului salarial din acest an şi doar 10,3% au declarat că sunt foarte mulţumiţi, fiindcă a reflectat corect performanţa lor la job. În schimb, 26% sunt nemulţumiţi şi spun că meritau mai mult, iar 16,7% sunt foarte nemulţumiţi, întrucât evoluţia câştigului salarial nu a reflectat deloc munca lor.

În acest context, nici sărbătorile de Crăciun nu se anunţă mai bogate, după cum relevă datele sondajului, fiindcă doar 16,6% dintre respondenţi vor aloca mai mulţi bani în acest an pentru cadourile de sărbători. Aproape jumătate dintre angajaţi afirmă că bugetul de cadouri va fi la fel ca cel de anul trecut, iar 18,6% au declarat că va fi mai mic, suma alocată scăzând cu până la 50%. Circa o treime dintre respondenţi planifică să cheltuiască pentru toate cadourile cel mult 300 de lei, aproape un sfert - cel mult 500 de lei, unul din zece - între 500 şi 700 de lei şi tot aproape 10% - între 700 şi 1.000 de lei.

Peste 1.000 de lei vor cheltui doar 6,5% dintre respondenţi.

Cei mai mulţi vor cumpăra aceste cadouri din salariul curent, întrucât doar 28% dintre angajaţi vor primi prime de Crăciun, în timp ce 17% dintre respondenţi vor primi tichete cadou. Doi din zece angajaţi estimează că valoarea beneficiilor este de cel mult 200 de lei, aproape 10% cred că va fi de 200-400 de lei şi cei mai mulţi nu ştiu care este aceasta. Un sfert dintre respondenţi afirmă că angajatorul nu le va oferi niciun fel de beneficii.

Dacă s-ar putea ca Moş Crăciun să le îndeplinească o dorinţă legată de profesie, unul din patru angajaţi i-ar cere mai multă sănătate şi putere de muncă şi aproape tot atâţia şi-ar dori un nou job, într-un alt domeniu. Alţi 14% i-ar cere Moşului mai mult timp liber şi echilibru între viaţa profesională şi cea personală, 11% - avansare în carieră, 10% - să devină antreprenori/freelanceri, 7,9% - mai puţin stres la locul de muncă, iar aproape 6% - un şef mai bun şi o echipă mai unită.

Sondajul a fost efectuat în perioada 15 noiembrie - 5 decembrie 2019, pe un eşantion de 974 de utilizatori de internet.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.