Serviciile de training, team building şi consultanţă în HR au ajuns la 20 milioane euro, în 2018

20 mai 2019 Autor: Izabela Cutieru

Piaţa serviciilor de coaching, team building, consultanţă şi strategie în resurse umane a crescut, în România, cu aproximativ 30% în 2018 faţă de 2017, atingând pragul de 20 milioane euro, potrivit estimărilor specialiştilor.

Ca tip de servicii, cea mai mare pondere au avut-o anul trecut programele de training, în comparaţie cu 2017, când cele mai multe companii au solicitat team building-uri, conform HPDI (Human Performance Development International), companie care creează şi implementează astfel de programe. Cele mai multe cereri pentru sesiuni de training, coaching, team building etc. au venit din partea companiilor din Bucureşti, urmate de cele din Cluj-Napoca şi Timişoara.

În 2018, cele mai multe cereri de servicii de training şi consultanţă în resurse umane au venit de la companii din domeniile producţie, IT&C şi bancar. În ccea ce priveşte programele de team building, clasamentul clienţilor în funcţie de industrie este condus de jucătorii din segmentul bancar, urmaţi de companiile din IT&C şi de cele cu activităţi în producţie. Companiile care au solicitat acest tip de programe şi-au variat cerinţele, în 2018. Tot mai multe au început să apeleze la team building-uri care includ activităţi de stimulare a lucrului în echipă şi nu reprezintă doar ieşiri în grup. De asemenea, s-a majorat şi ponderea trainingurilor de soft skills, care stimulează capacitatea de comunicare, cooperare şi inovaţie.

Piaţa locală a evoluat constant în ultimii cinci ani, iar începând din 2017 s-a dezvoltat cu 30%, anual. Specialiştii susţin că nivelul de educaţie din piaţă a crescut, fapt ce se reflectă şi în atenţia mai mare pentru componenta de dezvoltare personală, nu doar pe cea de relaxare, când vine vorba despre team building-uri, de exemplu. Pe segmentul de training, nevoile s-au diversificat, dar rămâne constantă cererea pentru programe de comunicare şi leadership.

Dintre cele mai importante ameninţări, care ar putea încetini dezvoltarea pieţei locale, reprezentanţii HPDI clasează pe prima poziţie stagnarea marilor companii din retail. Un alt factor care ar putea influenţa negativ această nişă a pieţei este reducerea bugetelor jucătorilor din domeniul auto. Aceştia ar putea fi înclinaţi să investească mai puţin în dezvoltarea angajaţilor, pe fondul evoluţiei automobilelor electrice.

Cu toate acestea, 2019 aduce în primul rând oportunităţi semnificative, precum aplicaţiile mobile pentru susţinerea învăţării, folosirea sistemelor online pentru a uşura introducerea unui nou angajat în mediul de lucru şi dezvoltarea activităţilor de învăţare pe termen scurt.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.