ZF Live. Dragoş Diaconu, CEO al WatchShop.ro: Am vândut ceasuri de 1,6 mil. euro în 2017

13 feb 2018 Autor: Cristina Bellu

♦ Pentru 2018 retailerul are un buget de promovare de 100.000 de euro şi se pregăteşte relansarea platformei online.

Retailerul online de ceasuri WatchShop.ro care anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 1,6 milioane de euro, plus 6% faţă de 2016, pe fondul campaniilor de marketing şi adăugarea în portofoliu de branduri exclusive, are alocat pentru anul în curs un buget de marketing de 100.000 de euro, potrivit declaraţiilor făcute de Dragoş Diaconu, CEO al WatchShop.ro, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Utilizăm toate canalele de promovare la care avem acces - social media, Google, eMag etc. Zona de online este în creştere şi cred că lucrul acesta va lua amploare tot mai mult. Sunt foarte mulţi clienţi care preferă flexibilitatea şi posibilitatea de a comanda de pe mobil sau de pe desktop. Pentru promovare ne-am bugetat anul acesta 100.000 de euro.”

Dragoş Diaconu apreciază că rata de conversie a platformei se situează la nivelul mediei pieţei. „În industria de fashion şi beauty rata este de 1-2%. Noi avem circa 250.000 de vizitatori unici pe lună. Toate acţiunile de marketing sunt orientate spre a creşte atenţia consumatorului.”

În ultimii ani, tot mai mulţi români au început să achiziţioneze o gamă mai largă de ceasuri, pe care să le poată asorta la ţinutele folosite, în funcţie de momentul zilei, dar şi pentru a le face cadou.

Anul trecut, retailerul a vândut circa 17.000 de unităţi, iar valoarea medie a coşului de cumpărături pe WatchShop.ro a fost de 375 de lei, aceasta marcând o creştere în perioada sărbătorilor de iarnă.

„Aproximativ 70% din clienţii noştri sunt bărbaţi, iar atunci când aleg un ceas sunt interesaţi de caracteristicile tehnice, de mecanism şi de dimensiunea cadranului. Sunt preferate extremele, fie foarte mare sau foarte mic. Începând de anul trecut se remarcă un interes pentru ceasurile retro sau clasice, cât mai simple, fără caracteristici suplimentare.”

Retailerul se află în momentul de faţă în plin proces de upgrade al platformei online.

„Lucrăm cu un specialist în user experience care se concentrează pe experienţa utilizatorului şi pe ceea ce i se pare concludent în luarea deciziei de achiziţie. Strângem datele şi începem să testăm rezultatul pe care dorim să îl implementăm. În următoarea perioadă vom începe să testăm pagina de produs, unde urmărim ca informaţiile să fie afişate mai clar”, explică Dragoş Diaconu.

Pentru o mai bună expunere, compania are parteneriate şi pe segmentul de magazine offline, iar în ceea ce priveşte distribuţia, WatchShop.ro lucrează cu TeamCourier, o firmă locală de curierat din Capitală, care livrează produsul în ziua în care se face comanda.

Dragoş Diaconu menţionează că strategia de creştere a businessului vizează asigurarea serviciilor complementare cum ar fi cele de retur în 365 de zile, asigurarea serviciilor în perioada de garanţie şi serviciile de ceasornicărie.

Pe WatchShop.ro sunt listate peste 12.000 de modele active, o parte dintre acestea fiind disponibile în maximul o săptămână de la plasarea comenzii.

HCV International, care administrează platforma online de ceasuri bărbăteşti WatchShop.ro este deţinută de Cătălin Florea şi Mihai Pătraşcu - acţionar majoritar şi CEO al magazinului online evomag.ro.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.02.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.