ZF Live. Cristian Ignat, Canopy: Am gestionat bugete de marketing online de 4 mil. euro pentru aproape 80 de clienţi

11 feb 2018 Autor: Alex Ciutacu

♦ În 2016, cifra de afaceri a companiei a fost de 200.000 de euro, iar în 2017 a crescut cu 60%, ajungând la 320.000 de euro.

Canopy, o agenţie de marketing online lansată pe piaţă în 2016, care administrează campanii pe platforme precum Facebook şi Google pentru aproape 80 de clienţi, printre care Sephora, Romstal şi Edenred, a gestionat anul trecut bugete de marketing de 4 milioane de euro şi a obţinut o cifră de afaceri de 320.000 de euro, a spus Cristian Ignat, fondator Canopy, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Anul trecut am gestionat 4 milioane de euro pe ambele platforme – 3 milioane de euro pe Google şi un milion de euro pe Facebook. La nivel de buget individual, diferă de la companie la companie, în funcţie de industrie, acesta porneşte de la 1.000 de euro şi ajunge până la 10.000 euro sau chiar 50.000 de euro pe lună.”

În 2016, cifra de afaceri a companiei a fost de 200.000 de euro, iar în 2017 a crescut cu 60%, ajungând la 320.000 de euro. Pentru anul acesta, fondatorul plănuieşte să ajungă la venituri de 400.000 de euro. „Astăzi avem undeva la 70-80 de clienţi, dintre care 30% au început colaborarea cu noi anul trecut, însă interesul nostru nu este pentru un volum de clienţi cât mai mare, ci pentru clienţi pe termen lung.”

Canopy colaborează în principal cu clienţi din zona de fashion şi din sectorul de cosmetice. „Lucrăm cu clienţi precum Sephora, Best Value, Romstal sau Edenred. Lucrăm şi cu branduri mai mici pe care ne dorim să le aducem la acest nivel. Lucrăm şi cu clienţi din afară din sectoarele de telecom şi software şi avem în plan să încercăm şi alte pieţe, dar nu este o prioritate acum. Obiectivul este să fim numărul unu în România şi apoi să ne extindem.”

Compania are zece angajaţi în Bucureşti şi cinci angajaţi la sediul din Iaşi inaugurat în septembrie anul trecut.

 „Până la sfârşitul anului ne propunem ca în Iaşi să fim 8-10 persoane iar în Bucureşti să ajungem la 12 angajaţi. Am decis că ar fi o mişcare bună să deschidem un birou în alt oraş şi am ales Iaşi pentru că nu sunt atât de multe agenţii şi nici deschiderea pentru online nu este încă atât de mare. În echipa noastră, 90% dintre persoanele din echipă au fost crescute de la zero, fiind o nevoie atât de mare de oameni, ne este greu să găsim alţi oameni. De aceea am ales Iaşi, pentru că dacă am fi deschis în Cluj, într-un an ne găseam în aceeaşi situaţie ca în Bucureşti”.

Mediul online schimbă din ce în ce mai mult modul companiilor de a face marketing. „Unul dintre cele mai mari beneficii ale online-uli este că totul se poate măsura. Poţi măsura câte click-uri au dat oamenii, vizitele de pe site, cât timp au petrecut, la ce s-au uitat, câte vânzări ai avut într-o zi/lună şi de unde au venit acele vânzări, din ce localităţi, iar aceste instrumente evoluează pe zi ce trece”.

Cele mai noi software-uri pot urmări şi înregistra pas cu pas activitatea unui utilizator pe website-ul unei companii. „Prin anumite tehnologii poţi măsura cum îşi mişcă mouse-ul vizitatorii pe site. Dacă utilizatorul intră de pe telefonul mobil, noi putem vedea la ce s-a uitat, la ce s-a oprit mai mult timp pe ecran. Aceste instrumente ajută marketerii să înţeleagă dacă site-ul atinge aşteptările utilizatorilor”.

O campanie de marketing online ar trebui să dureze minimum 3 luni pentru a genera rezultate. „Nu poţi să laşi o lună şi să te aştepţi să fie de ajuns. Trebuie să ai campanii pe termen mediu şi lung. Rezultatele se văd abia după 3 luni, timp în care poţi colecta nişte date ca să ştii în ce să investeşti mai mult şi în ce să investeşti mai puţin în funcţie de ce a funcţionat şi ce nu”.

În marketing-ul din mediul online, clientul are nevoie de o strategie aplicată care să urmărească publicul ţintă. „Primul pas ar fi analiza concurenţei, dacă e un start-up care vinde huse de telfon, spre exemplu, mai întâi trebuie urmărită concurenţa pentru a vedea cât de mari sunt şi cum încearcă ei să atragă clienţii, iar apoi trebuie făcut profilul clientului. Apoi te gândeşti la website şi la cum va arăta pe baza publicului ţintă. Dacă vorbim de un business cu torturi pentru copii, trebuie un site mai jucăuş, cu prinţese, cu personaje de desene animate.

Cele mai cunoscute canale de promovare sunt Google, prin instrumentul denumit AdWords şi reţeaua socială Facebook. „Porneşti o campanie de la căutările pe Google. Dacă cineva caută huse de telefon, ei te caută pe tine. Este ideal să fii în primele rezultate ale căutării. Nu trebuie neapărat să fii primul, dacă eşti pe 3-4 este o poziţie ok, pentru că este statistic dovedit că oamenii când vor să achiziţioneze un produs accesează primele 4-5 website-uri înainte să ia o decizie. Cu cât ţinteşti pentru o poziţie mai joasă, cu atât costurile sunt mai mici”.

Clienţii care doresc să lanseze o campanie de marketing online de succes „trebuie să îşi asume o investiţie pe minimun şase luni şi să fie un buget confortabil pentru persoana respectivă, pentru că sunt mulţi care investesc tot ce au strâns şi presiunea este foarte mare pe ei. În plus, ai nevoie de creativitate şi de foarte mult curaj pentru a te diferenţia, pentru a fi remarcat şi pentru a fi ţinut minte”.

„Când am lansat compania am promovat-o printr-o campanie în care eu am apărut gol-goluţ. A funcţionat foarte bine campania, am vrut să atrag atenţia şi am reuşit şi am vrut să transmit mesajul că atunci când deschizi un business online, acesta este exact gol-goluţ. Pentru consumator este uşor să te vadă cu totul în online, să vadă de cât timp eşti pe piaţă, să vadă dacă mesajele tale sunt reale”.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 12.02.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.