ZF Live. Amalia Ştefan, CEO Juvo Hospitality: Hotelierii din România trebuie să-şi implementeze o soluţie software pentru rezervări online pentru a atrage mai mulţi turişti

15 apr 2018 Autori: Dragoş Dinu , Alexandra Cepăreanu

O mare parte dintre hotelurile şi unităţile de cazare din România nu au în prezent un sistem centralizat de software pentru rezervările online, pierzând astfel practic oportunitatea de a atrage mai mulţi clienţi prin intermediului internetului, în condiţiile în care astăzi majo­ritatea persoanelor caută cazare online.

„Cea mai mare problemă a industriei hoteliere, în momentul de faţă, este că nu există un schimb de informaţii între ho­telieri. Bucu­reştiul a crescut mult ca şi destinaţie, deci este foarte important ca hotelurile să aibă o reţea de distribuţie cât mai largă pentru a atrage clienţi din mai multe regiuni“, a spus Amalia Ştefan, CEO al Juvo Hospitality, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Juvo Hospitality România a dezvoltat împreună cu grupul american Vertical Booking un software dedicat industriei hoteliere menit să pună hotelurile de pe piaţa locală pe harta online la nivel global şi să automatizeze gestiunea operaţiunilor interne, investiţia iniţială ridicându-se la aproximativ 500.000 euro.

Compania pune la dispoziţia hotelierilor două pachete, în funcţie de numărul de camere pe care îl deţin hotelurile. Cel mai mic pachet este realizat pentru hotelurile de până la 50 de camere, care include site, gestiune hotelieră şi booking engine, pentru clienţii care vor să  facă rezervări direct pe site-ul hotelului, toate aceste beneficii totalizând 100 de euro pe lună.

Pentru atragerea de turişti este necesar ca hotelierii să deţină o soluţie CRS (Center Rezervation Sistem), care, în afara faptului că ajută la formarea unui inventar foarte bine pus la punct, ajută şi reţeaua de distribuţie.

Prin intermediul softului de tip CRS dezvoltat de Juvo, o unitate de cazare sau un lanţ hotelier este conectat la sistemul global de distribuţie – GDS (Global Distribution System), care include peste 600.000 de agenţi de turism şi clienţi corporativi din întreaga lume, precum şi la sistemul de distribuţie pe internet - IDS (Internet Distribution Systems), care cuprinde portaluri de călătorie online, wholesaleri online şi operatorii de turism.

„În momentul în care un hotel se loghează pe reţeaua de CRS camerele lui vor fi vizibile oriunde, putând să primească rezervări de la orice companie din lume, poate să primească rezervări online prin expedia, booking.com, dar în acelaşi timp poate să primească rezervări şi de la o agenţie de turism din China”.

În plus, în momentul în care hotelul este vizibil la nivel global şi primeşte rezervări, nu creşte doar hotelul respectiv, ci şi micii comercianţi din zona lui, a adăugat Amalia Ştefan.

„Softul nostru este conectat la peste 200 de mari distribuitori din lume, precum Online Travel Agency (OTA), la care se încadrează Booking.com, apoi partea de Global Distributions (GDS) unde pot da spre exemplu Amadeus, toate aceste lucruri ajutându-i pe hotelierii din România să ia amploare pe piaţă”.

Cel mai mare avantaj pe care îl aduce softul creat de Juvo Hospitality este creşterea gradului de ocupare al hotelului, pentru că o dată cu creşterea gradului de ocupare se majorează şi veniturile acestuia.

Amalia Ştefan a terminat facultatea de Geografie din cadrul Univertităţii Bucureşti şi lucrează în domeniul turismului încă din primul an de facultate. Cea mai mare realizare a ei este compania Invia din Cehia, una dintre cele mai mari companiii online de agenţie de turism din Europa.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.04.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.