Bucureştenii nu au prins încă gustul îngheţatei artizanale? În Capitală consumul de îngheţată artizanală este la jumătate faţă de Timişoara. Cu 30.000 de euro poţi să-ţi faci o gelaterie

22 apr 2017 Ziarul Financiar

Îngheţata artizanală devine o afacere pe care tot mai mulţi întreprinzători locali sunt dispuşi să o încerce, în condiţiile în care românii au prins gustul unui astfel de produs.

„Este un business care creşte de la an la an, iar ceea ce mă bucură foarte tare este că pe piaţa din Bucureşti apar tot mai multe iniţiative de acest gen, în felul acesta, noi, proprietarii de gelaterii, reuşim să creştem consumul de îngheţată artizanală“, spune Oana Pleşan, fondatoarea businessului INNI Gelato Artigianale, dar şi co-proprietar al bistroului La Fior Di Latte.

În Bucureşti, consumul de îngheţată artizanală este la jumătate faţă de Timişoara, unde, potrivit antreprenoarei,  piaţa are o vechime de 15-20 de ani. „În Capitală, într-o gelaterie artizanală se vând în medie 35-50 de kg de îngheţată pe zi, iar în Timişoara 80-100 de kilograme pe zi. Consumul aproape du­blu din Timişoara se întâmplă datorită faptu­lui că acolo există această piaţă de 15-20 de ani.“

În opinia Oanei Pleşan, cea mai mare problemă cu care se confruntă cei care vor să-şi deschidă o afacere în această direcţie o reprezintă lipsa personalului specializat în producţia de îngheţată artizanală. „I-am instruit personal pe cei care lucrează pentru mine, cei care produc îngheţată, iar de cele mai multe ori  fac chiar eu îngheţata.“

Din pasiune pentru îngheţată, antrepre­noarea Oana Pleşan a deschis în urmă cu patru ani INNI Gelato Artigianale, după o investiţie de 180.000 de euro. Ideea afacerii a apărut în timpul unei vizite la Viena unde a desoperit o gelaterie de dimenisuni reduse care utiliza pentru producerea îngheţatei multe ingrediente bio.

„INNI Gelato Artigianale este un business făcut din suflet, din pasiune pentru îngheţată. Investiţia a fost de 180.000 de euro, bani pe care nu i-am recuperat în totalitate. Pe zona de îngheţată artizanală, piaţa din România este puţin atipică faţă de alte pieţe. Pe perioada toamnă-iarnă piaţa scade foarte mult, de aceea aleg să închid locaţia pentru că nu există cerere astfel încât să renteze să ţin deschis“, menţionează  Pleşan, care adaugă faptul că pentru a deschide o unitate mica de 50 mp investiţia minimă este în jur de 30.000-40.000 de euro.

În 2015, antreprenoarea a decis să investească alături de alţi doi întreprinzători în afacerea La Fior Di Latte, un bistro care cuprinde şi o zonă de gelaterie.

„Îngheţata este făcută în cadrul locaţiei după reţete mai speciale, iar selecţia în ceea ce priveşte sortimentele de la Fior Di Latte este mult mai riguroasă în sensul că se lucrează pe sortimente premium cu ingrediente aduse din diverse părţi ale Italiei. Aici avem 16 sortimente de îngheţată artizanală. În afară de sortimentele clasice avem şi sortimente gourmet.“

Oana Pleşan a absolvit cursurile de gelatier, avându-l ca mentor pe Chef Giacomo Schiavon, fondatotorul celebrei Sorbetteria di Castglione din Bologna. Potrivit acesteia, businessul Fior Di Latte atinge în jur de un milion de euro pe an, în condiţiile în care bistro-ul are aproximativ 5.000 de clienţi pe lună.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.04.2017

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.