Acţiunile WPP, cel mai mare grup din industria de publicitate, scad puternic după demisia şefului Martin Sorrell

16 apr 2018 Autori: Ştefan Stan , Mediafax

Acţiunile WPP au scăzut luni cu peste 2,4%, după ce Martin Sorrell, şeful companiei în ultimii 33 de ani, a demisionat, ridicându-se o serie de întrebări legate de cine va conduce cel mai mare grup publicitar, într-o perioadă neagră pentru industrie. 

Martin Sorrell şi-a dat demisia din funcţia de CEO al WPP, la aproape două săptămâni după ce cea mai mare companie de publicitate din lume a dezvăluit faptul că acesta este subiectul unei anchete interne, fiind acuzat de nereguli financiare şi comportament personal nepotrivit.

Martin Sorrell, care s-a aflat la conducerea gigantului britanic în ultimii 33 de ani, şi-a dat demisia sâmbătă.

Acesta a spus că ancheta internă a pus o presiune inutilă asupra companiei şi că a decis să demisioneze "în interesul clienţilor, al acţionarilor, mari şi mici, al tuturor celorlalţi beneficiari".

WPP a mai anunţat că, între timp, ancheta a fost finalizată şi că se va considera că Sorrell a ieşit la pensie, în timp ce preşedintele Roberto Quarta a devenit CEO interimar.

O echipă de experţi independentă a fost angajată de consiliul de conducere al WPP pentru a investiga acuzaţiile, a anunţat agenţia de publicitate pe 4 aprilie.

Sorrell a transmis într-un comunicat, la momentul respectiv, că respinge "fără rezerve" orice acuzaţie de nereguli financiare.

"Presa a informat că WPP investighează o acuzaţie de nereguli financiare care mă vizează, mai specific, folosirea fondurilor companiei", a spus Sir Martin Sorrell.

"Acuzaţia este investigată de o firmă de avocatură. Resping acuzaţia fără rezerve, dar recunosc faptul că trebuie investigată de companie", a mai spus atunci Sorrell.

Sorrell, care anterior a lucrat la Saatchi & Saatchi, este cel mai mare acţionar individual la WPP, cu o cotă de aproximativ 1,4%, potrivit datelor compilate de Bloomberg.

Martin Sorrell, în vârstă de 73 de ani, a înfiinţat WPP în 1985, iar, din 1986, compania a început să furnizeze servicii de publicitate. În prezent, WPP are peste 200.000 de angajaţi, în aproximativ 3.000 de birouri în 112 ţări.

 
Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.