Cel mai bun magazin Takko din lume e la Arad: a vândut într-o zi cât vând altele în două luni
29 ian 2013
Retailerul german de îmbrăcăminte şi încălţăminte Takko a intrat pe piaţa locală în septembrie 2007 cu un magazin în provincie, la Arad, unde în prima zi vânzările au ajuns la 100.000 de euro, un record absolut pentru germani, în condiţiile în care un magazin bun al grupului vinde în medie 700.000 de euro pe an.
Astăzi, compania a ajuns la 62 de unităţi la nivel naţional şi vânzări de peste 100 de milioane de lei (24 de milioane de euro), iar magazinul din Arad continuă să fie unul dintre cele mai bune zece ale grupului.
În România germanii au mizat atât pe oraşele mari, în frunte cu Capitala, cât şi pe cele de 30-50.000 de locuitori, precum Făgăraş, Odorhei sau Reghin. Oraşele sunt alese în funcţie de populaţie şi de veniturile acesteia. Astfel, în Germania - cea mai importantă piaţă pentru grup - există magazine Takko şi în localităţile cu 2.000 - 3.000 de locuitori.
Modelul de business al germanilor este de a se extinde în centrele comerciale nou deschise pe piaţă, singurele excepţii în România fiind Cora Lujerului şi Carrefour Orhideea, ambele galerii comerciale fiind considerate cu potenţial pentru Takko.
În fiecare dintre primii şase ani de prezenţă compania a deschis circa zece magazine noi, ajutată de centrele comerciale care se deschideau pe bandă rulantă. Pentru anul financiar 2013-2014, care începe în luna mai, Takko are planificate pentru România alte nouă magazine. Până atunci însă sunt planificate deschideri şi în Corall Constanţa şi Eliana Braşov. Astfel, menţinând ritmul de până acum, în decurs de 3-4 ani compania ar putea ajunge la un total de 100 de magazine.
Cele mai multe unităţi Takko sunt lângă hipermarketurile Kaufland, în contextul în care profilul clientului este similar, ambele companii mizând pe strategia preţurilor mici. În ultimii ani retailerul de modă a deschis şi lângă discounterul Lidl, iar în acest an îi va urma pe germani şi la Târgu-Jiu şi Slatina, potrivit unor surse din piaţă.
Takko se adresează clienţilor cu venituri mici şi medii, intrând în competiţie directă cu C&A şi H&M.

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
- ZF/PwC La cafea cu Mihai Marcu, MedLife: Ca antreprenori, suntem apropiaţi de modelul american, mai mult decât de modelul european. Aş putea spune că România este America. Antreprenorii români au devenit mult mai rezilienţi, au încredere mai mare în ei, p
- Dan Şucu, preşedintele Concordia, publică un manifest al celei mai importante organizaţii patronale din România, adresat celor doi candidaţi la preşedinţia României, prin care le cere să îşi asume trei principii care să susţină creşterea României în conti
- Fondurile de private equity din CEE au strâns 1,2 mld. euro în 2024, doar 1% din banii disponibili în Europa pentru fondurile de investiţii
- Fabrica Barleta din Bacău, care produce pungi, saci şi sacoşe din hârtie: Vom aduce pentru prima oară forţă de muncă din India. Tinerii nu îşi doresc să muncească în producţie
- Bursă. Topul marilor companii de la Bursă în aprilie 2025: cine a câştigat şi cine a pierdut teren