Chinezii de la HNA Group renunţă la visul de a construi un imperiu în industria ospitalităţii şi vinde lanţul de hoteluri Radisson

10 aug 2018 Autor: Alex Ciutacu

Până la sfârşitul anului trecut, HNA Group era unul dintre cei mai mari acotri din industria globală a ospitalităţii. Ce a început în 2013 cu o investiţie în grupul spaniol NH Hotel Group s-a extins rapid înspre participaţii majore în companiile din spatele unor nume precum Hilton, Rezidor şi Carlson, potrivit Bloomberg.

Însă planul ambiţios al conglomeratului chinez s-a împotmolit mai repede decât a reuşit să facă achiziţii. Doar anul acesta, HNA şi-a vândut deja participaţia în Hilton Worldwide Holdings pentru suma totală de 8,5 miliarde de dolari şi a început să îşi vândă participaţia în grupul spaniol NH către grupul Thai.

Vânzarea ultimului lanţ de hoteluri pe care îl deţine – Radisson, lanţul operat anterior sub brandurile Rezidor şi Carlson – a fost confirmată astăzi.

Ascensiunea şi declinul HNA în industria hotelieră arată cât de repede s-au schimbat ambiţiile companiei faţă de anii în care îşi aduna imperiul achiziţionând frenetic de la participaţii în Deutsche Bank şi până la zgârie-nori în Manhattan.

Vânzarea Radisson face parte dintr-un plan amplu de reducere a costurilor. Conglomeratul a vândut deja active în valoare de aproape 17 miliarde de dolari de la începutul anului, în încercarea de a reduce una dintre cele mai mari datorii corporate din lume.

HNA va opera în continuare o serie de hoteluri sub brandurile Tang şi Tangla, însă acestea sunt situate în special în China.

În cadrul celei mai recente vânzări, HNA şi-a dat acordul pentru vânzarea holding-urilor Radisson Hospitality şi Radisson Holdings către Jin Jiang International Holding, care este controlat de guvernul din Shanghai şi care deţine 12% din grupul francez Accor.

Deşi valoarea tranzacţiei nu a fost anunţată, Bloomberg a scris la începutul lunii că s-ar putea ridica la cel puţin 2 miliarde de dolari.

Tranzacţia va transforma Jin Jiang în a şaptea cea mai mare companie hotelieră din lume, cu circa 344.000 de camere.

 

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.