ZF Cei mai mari jucători din economie. Cum arăta retailul în 2006 şi cum arată în 2018: de la Metro şi Selgros la Kaufland şi Lidl. Carrefour rezistă

21 iun 2018 Autor: Cristina Rosca

Comerţul modern numără astăzi zece jucători, toţi internaţionali, care au în total peste 2.200 de super­marketuri, hipermarketuri, magazine de proximitate, discount şi cash & carry.

Afacerile cumulate ale acestora se apropie de 12 mld. euro anul trecut, arată datele din Anuarul de Business al României Cei mai mari jucători din economie. Acest anuar, ajuns la ediţia a 13-a, va fi lansat pe piaţă pe 28 iunie în cadrul unui eveniment dedicat.

Prin comparaţie, în 2006, în prima ediţie a anuarului, cifra de afaceri cumulată a primelor zece reţele de comerţ modern era de 2,8 mld. euro. Astăzi două grupuri - Kaufland şi Carrefour (cu toate formatele) - au fiecare afaceri ce sar de 2 mld. euro.

Cum s-a schimbat comer­ţul modern din 2006 până astăzi? Cash & carry-ul a făcut loc discounterilor la vârf.

Co­merţul modern era do­minat în 2006 de două reţele de comerţ modern - Metro Cash & Carry şi Selgros, podiu­mul fiind completat de Carrefour. Astăzi, grupul francez Carrefour este singura constantă între primii trei jucători unde îşi fac loc Kaufland şi Lidl, două reţele surori, parte a grupului german Schwarz. Cele două sunt cunoscute pentru politica preţurilor mici.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 22.06.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.