Finanţe personale

Vinurile Purcari, afaceri mai mari cu 21% la un profit în creştere cu 18% în T1/2018

16 mai 2018 Autor: Liviu Popescu

Producătorul de vinuri Purcari (WINE), cea mai proaspătă companie listată la Bucureşti, a raportat pentru primul trimestru un profit net de 5,9 milioane de lei, mai mare cu 18% faţă de aceeaşi perioadă din 2017, în timp ce veniturile au urcat cu 21%, la 33,9 mil. lei.

Piaţa din România a avut o pondere de 43% în vân­zările Purcari, urmată de cea din Republica Moldova, po­trivit companiei. Vânzările din cele două ţări au reprezentat 63% din businessul Purcari pe primul trimestru, adică circa 21 mil. lei. Cel mai ridicat ritm de creştere al afacerilor a fost în­registrat în Republica Moldova, de 48%, potrivit companiei. Spre comparaţie creşterea din România a fost de 32%. În funcţie de branduri, vinul Purcari reprezintă 37% din totalul vânzărilor, urmat de Bostăvan. Compania menţionează că cel din urmă a avut o evoluţie sub aşteptări ca urmare a livrărilor mai mici către Slovacia.

Pentru 2018 Purcari anticipează o marjă EBITDA de 33-36% şi o marjă de profit net de 23-26%. Spre comparaţie în primul trimestru din 2018 marja de profit net a fost de 17%.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.05.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.