Un secret apărat cu dinţii: cine sunt producătorii care livrează mărci private marilor retaileri

13 feb 2018 Autor: Roana Rotaru

Daniel Gross, directorul general al Rewe România

Majoritatea retailerilor nu scriu pe eticheta produselor lor, marcă privată magazin – precum Gusturi Româneşeti (Mega Image) sau Boni (Penny Market) care este fabrica care a realizat acel produs pentru ei, ci folo­sesc, spre exemplu, sintagma „produs şi ambalat pentru Mega Image“.

Astfel, consu­matorul final care este interesat de transa­bi­litatea produsului res­pectiv nu are nicio şansă să afle de unde provine produsul sau cine l-a fabricat, informaţii relevante care contribuie la decizia de cum­părare.    

În piaţă sunt şi retaileri care specifică firma producătoare, cum ar fi retailerul LIDL, care deţine marca privată magazin Pilos, un retailer care lucrează atât cu fabrici din străinătate, cât şi din România, pentru producţia lactatelor marca Pilos.

„Răspunderea pentru marca proprie aparţine retailerului. E ca şi cum am produce noi. Nu vă pot spune cu ce companii lucrăm pentru că ar trebui să am lângă mine pe cineva de la departamentul de achiziţii care să îmi facă o listă“, a declarat Daniel Gross, directorul general al Rewe România.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.02.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.