Un român cheltuie doar 4 euro pe an pe şampon, echivalentul unei sticle de produs. Un neamţ cheltuie de trei ori mai mult

13 feb 2018 Autor: Cristina Rosca

♦ Un neamţ cheltuie de trei ori mai mult, deşi preţurile la bunuri de îngrijire sunt relativ similare.

Românii cheltuie 77 mil. euro pe an pe şampon, iar jumătate din bani merg în buzunarele giganţilor P & G, Unilever şi Henkel, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Astfel, un consumator local cheltuie doar 4 euro pe an pe şampon, suma fiind printre cele mai mici din Europa, similară doar cu cea din Bulgaria, dar de trei ori mai mică decât în Germania. Suma cheltuită este însă direct proporţională cu puterea de cumpărare.

În multe cazuri sumele mici cheltuite de români pe produse de îngrijire personală şi a locuinţei sunt puse pe seama diferenţelor semnificative în comportamentul de consum din rural şi urban. Lipsa de educaţie în unele ca­zuri sau faptul că multe locuinţe sunt încă neracordate la apă curentă fac ca cifrele să fie mici. De altfel, în România mai bine de jumătate din populaţia ţării locuieşte în mediul rural, fiind cea mai mare pondere din Europa.

În cazul şamponului însă, diferenţele de consum între cele două medii – rural şi urban – nu sunt la fel de mari. Mai exact, analiştii Euromonitor spun că grandul de penetrare al şamponului este de circa 93%, ceea ce înseamnă că cele mai multe gospodării din România folosesc acest produs.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.02.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.