Antreprenori locali

Un producător de ceaiuri din Buzău trimite 15% din producţie în Europa

18 iul 2018 Autor: Georgiana Mihalache

Kalpo, un producător român de ceaiuri înfiinţat în urmă cu 26 de ani în Buzău, controlat de antreprenorii Eugen şi Mihaela Achim, trimite produse în cele mai mari reţele de supermarketuri, în farmacii şi magazine naturiste, dar şi la export, în ţările unde sunt comunităţi de români. 

Vedda, unul dintre brandurile de ceai ale companiei, este pe locul patru în topul celor mai mari branduri de pe piaţă, iar compania din Buzău a depăşit gigantul Unilever în preferinţele românilor, potrivit datelor oferite de Euromonitor.

„Exportăm în primul rând în comunităţile de români şi în Anglia, Italia, Republica Moldova, Statele Unite ale Americii, Ungaria, Polonia, Franţa, Grecia. E destul de costisitor, pentru că la un târg trebuie să cheltui mulţi bani, dar dacă există strategie, se pot face lucruri. Circa 15% din producţie merge la export“, a spus pentru ZF Eugen Achim, unul dintre acţionarii Kalpo.

Planurile pentru anul acesta urmăresc dezvoltarea unei linii noi de producţie de ceai premium, în contextul în care la export există cerere foarte mare pentru această gamă. Piaţa ceaiurilor din România a ajuns la aproape 90 de milioane de lei în 2017, în creştere cu 6% faţă de anul anterior, potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.07.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.