Un chioşc din România vinde cu peste 50% mai mult decât unul din Polonia

20 apr 2017 Autor: Cristina Rosca

Fiecare dintre cele aproape 54.000 de chioşcuri şi alimentare din Ro­mânia vinde în medie de 160.000 de euro, cu peste 50% mai mult decât un maga­zin similar din Polonia, ara­tă cal­culele ZF pe baza datelor oferite de com­­pa­nia de cercetare de piaţă Euro­monitor.

Deşi comerţul tra­di­ţio­nal din Ro­mâ­nia a pier­dut constant jucători în ul­ti­mele două decenii, vân­zările per ma­gazin sunt cele mai mari din re­giune. O explicaţie poate fi fap­tul că aproape jumătate din popu­laţia Ro­mâ­niei trăieşte în mediul rural, unde co­merţul modern este aproape inexistent.

Mai mult, executivii şi analiştii spun că în România comerţul tradi­ţional nu va dispărea tocmai pentru că există o pondere atât de mare a popu­laţiei care trăieşte în ru­ral. Aceasta este cea mai mare pon­dere de la nivel european, mai mare chiar de­cât în Bulgaria. Cota de piaţă a co­mer­ţului tradiţional va mai scădea însă chiar sub 40% cât este acum, urmând să ră­mână în joc doar actorii care au reuşit să se specializeze sau să îşi se­curizeze o bază critică de clienţi. 

Comerţul tradiţional a pierdut un sfert dintre magazine în perioada 2008-2017, până la finalul acestui an numărul de chioşcuri şi alimentare urmând să coboare sub 54.000. 

Vânzările s-au întors însă la ni­velul de 8,8 mld. euro, din 2008, după ce mă­surile de relaxare fiscală au dat o gură de oxigen pieţei.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 21.04.2017

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.