România, o piaţă de retail fragmentată: primii cinci retaileri au mai puţin de un sfert din piaţa de 30 mld. euro

23 apr 2018 Autor: Cristina Rosca

Cei mai importanţi cinci jucători din retailul alimentar - Kaufland, Carrefour, Lidl, Mega Image şi Profi - controlează mai puţin de un sfert din piaţa de peste 30 mld. euro, arată calculele ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă IGD.

Cotele de piaţă sunt aferente acestui an şi sunt estimările IGD. Retailul alimentar local este printre cele mai fragmentate alături de cel din Bulgaria, concentrarea crescând odată cu creşterea puterii de cumpărare, dar şi cu creşterea nivelului de urbanizare al unei ţări şi de dezvoltare al unei economii.

Spre exemplu, pe piaţa din Polonia primii cinci jucători au aproape 40% din piaţă, iar în Austria cota de piaţă cumulată a celor cinci de la vârf se apropie de 85%.

Piaţa din România este atât de fragmentată tocmai pentru că jumătate din populaţie locuieşte în mediul rural (cea mai mare pondere din Europa), iar aici reţelele internaţionale abia fac primii paşi. Comerţul tradiţional este încă puternic în România, mai ales la sate.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 24.04.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.