Magazine în loc de uzine: 40 de foste platforme industriale din Capitală, rai pentru piaţa de real-estate

17 ian 2018 Autor: Bogdan Alecu

Aproape 40 de foste platforme industriale unde înain­te de 1990 se produceau componente electronice, insta­la­ţii, pâine sau componente mecanice au fost treptat înlo­cui­te de centre comerciale, de la super şi hipermarketuri la malluri şi clădiri de birouri, potrivit datelor companiei Knight Frank.

„Printre punctele forte ale acestor platforme se numără accesibilitatea uşoară şi poziţionarea în oraş, dar şi faptul că au suprafeţe generoase care permit dezvol­ta­rea unor proiecte ample. Aceste puncte forte devin rele­van­te în funcţie de tipul proiectului care urmează să fie dez­voltat pe teren: pentru rezidenţial contează foarte mult zonele liniştite, dar şi proximitatea mijloacelor de trans­port în comun, piaţa de office are nevoie de cât mai mul­te mijloace de transport în comun, dar şi de un mix de re­tail diversificat, iar segmentul de retail cere densitate cât mai mare de consum“, explică Gabriel Simulescu – Asso­ciate Director Land Division Knight Frank România.

Un capitol important în cazul unora dintre aceste foste platforme îl reprezintă ecologizarea terenului, mai ales a acelora unde s-au folosit substanţe toxice.

Cea mai mare platformă industrială din Bucureşti transformată în centru comercial, de peste 15 hectare, aparţine grupului israelian AFI Europe, care deţine mallul  AFI Palace Cotroceni. AFI a cumpărat încă din 2007 platforma industrială Laromet de pe bulevardul Bucureştii Noi, unde erau produse aliaje şi semifabricate din cupru, şi intenţionează să construiască pe acel teren un proiect rezidenţial.

Schimbările din ultimii 15-20 ani au făcut ca peste 350.000 de bucureşteni să lucreze în prezent în clădiri de birouri pentru bănci, firme de asigurări, IT sau alte corporaţii, în timp ce în malluri sau supermarketuri lucrează alte aproximativ 40.000 de persoane.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 18.01.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.