Google Bucharest SRL a raportat afaceri de doar 17 mil. lei pentru 2016

17 ian 2018 Autor: Adrian Seceleanu

Gigantul american Google, care extrage conform esti­mă­rilor agenţiilor locale de marketing câteva zeci de mi­lioane de euro pe an de pe piaţa de publicitate online din România, a raportat la Ministerul Finanţelor Publice, prin compania Google Bucharest SRL, o cifră de afaceri de doar 16,86 mil. lei (3,76 mil. euro), în creştere cu 5,9% faţă de anul anterior. Bilanţul Google Bucharest SRL pen­tru anul 2016 a apărut abia recent pe site-ul Minis­te­rului Finanţelor Publice.

Cifra, cea mai mare raportată de Google în România în cei 9 ani pentru care bilanţul contabil este public, reprezintă însă doar o parte infimă din businessul pe care îl face în mod real pe plan local gigantul american. Agenţia Initiative Media estimează, de exemplu, că Google, Facebook şi Yahoo! încasează împreună aproximativ 70% din banii vehiculaţi pe piaţa locală de publicitate online, care a fost evaluată la 72 mil. euro în 2017 şi 64 mil. euro în 2016. Alţi jucători estimează că Google face chiar şi mai mulţi bani în România.

Google explică discrepanţa dintre datele de la Finanţe şi banii încasaţi în mod real de pe urma operaţiunilor din România prin faptul că Google Bucharest SRL nu încasează niciun leu din contractele de publicitate online, ci doar oferă servicii de „consultanţă“.

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 18.01.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.