Gigantul chinezo-american Smithfield a ajuns la afaceri totale de 2,5 mld. lei în România

18 iul 2018 Autor: Mădălina Panaete

Grupul Smithfield, cel mai mare jucător de pe piaţa căr­nii, a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri totală de 2,5 mi­liarde de lei (peste 550 mil. euro), în creştere cu 23% faţă de anul precedent, arată calculele ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe.

La creştere au pus umărul atât businessurile de bază ale grupului chinez în România, şi anume Smithfield Prod şi Smithfield România cât şi cele două companii preluate de la antreprenorul Dorin Mateiu. Astfel, societăţile Elit şi Vericom 2001, înfiinţate de antre­pre­no­rul din Alba, au avut anul trecut un business cumulat de 484 milioane de lei (peste 105 mil. euro), adică aproape 20% din afacerile totale ale grupului Smithfield.

Dorin Mateiu este al cincilea antreprenor din judeţul Alba care vinde integral sau parţial businessul pe care l-a clădit, după Raul Ciurtin (Albalact - lactate), Levente Bara (Supremia - condimente), Ioan Istrate (Alpin 57 Lux - îngheţată) şi Ioan Tecar (Pehart Tec - hârtie).

Grupul Smithfield România este deţinut de chinezii de la WH Group, cel mai mare producător de carne de porc la nivel mondial. În prezent, grupul este condus în Ro­mânia de Shane Smith, care ocupă funcţia de pre­şe­din­te, iar fiecare companie din grup are câte un director general.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 19.07.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.