Cei zece jucători din comerţul modern au ajuns la afaceri de 53 mld. lei, plus 11%

13 iun 2018 Autor: Cristina Rosca

Cele zece reţele de magazine din comerţul modern au obţinut anul trecut afaceri cumulate de peste 53 mld. lei, în urcare cu 11% comparativ cu 2016. Ritmul de creştere variază puternic între jucători, de la 4 la 35%, însă după mai mulţi ani fiecare dintre cei zece a postat o creştere a businessului.

Consumul privat a crescut şi el anul trecut cu două cifre susţinând astfel evoluţia reţelelor internaţionale de comerţ. Un alt factor de creştere au fost cele peste 300 de magazine nou deschise. Datorită expansiunii, per total, în comerţul modern numărul de salariaţi a crescut cu peste 4.500, ajungând la peste 80.000 de oameni.

Comerţul modern local este o piaţă dominată clar de zece reţele internaţionale, care au împreună aproape 60% din tot sectorul. Restul este controlat de câteva zeci de mii de chioşcari, numărul lor fiind de mai mulţi ani în continuă scădere, la fel şi cota lor de piaţă.

La polul opus, dintre cei zece retaileri, şapte sunt deja miliardari în euro, fiind unul dintre domeniile cu cei mai mulţi jucători al căror business sare de acest nivel. Podiumul este germano-francez, mai exact Kaufland, Carrefour şi Lidl ocupă primele trei locuri în această piaţă. Ordinea a rămas neschimbată, deşi diferenţele care îi despart s-au redus.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 14.06.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.