Capitalismul românesc a generat 10 tranzacţii antreprenoriale de peste 100 milioane euro fiecare. „Cred că satisfacţia dată de muncă este a doua după cea dată de dragoste.“

8 feb 2018 Autor: Cristina Rosca

Cele mai mari 50 de exituri totale realizate pe piaţa locală de antreprenori le-au adus acestora în buzunare peste 3 mld. euro, potrivit unei analize a ZF, 10 dintre acestea având o valoare de peste 100 mil. euro. În timp ce unii au decis să nu o mai ia de la capăt, alţii au devenit antreprenori în serie.

„Am spirit antreprenorial şi de aceea mă întorc de fie­care dată în business din nou. Cred că satisfacţia dată de mun­că este a doua după cea dată de dragoste. La un mo­ment dat nu mai lucrezi pentru bani“, spune Florentin Banu (50 de ani), antreprenorul cunoscut pentru napolitanele Joe şi pentru supermarketurile Artima (acum Carrefour Market).

Acum antreprenorul caută în piaţă noi oportunităţi de business, chiar în Germania, în zona de producţie indus­tri­a­lă. Acolo, deşi costul muncii este de patru ori mai mare decât în România, productivitatea este de peste patru ori mai bună decât local.

Pe lista antreprenorilor al căror nume se regăseşte în clasamentul ZF mai mult decât o dată se numără Radu Georgescu (IT) şi Jean Valvis (FMCG).

În analiza ZF au fost luate în calcul exiturile totale realizate de antreprenori români sau străini dar care şi-au construit businessurile pe piaţa locală, aceasta fiind baza lor principală. Au fost luate în calcul mutările de după 2005. 

 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 09.02.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.