Tendinţe 2018 - RETAIL & CENTRE COMERCIALE

Retailul va continua galopul prin noi deschideri şi tranzacţii

3 ian 2018 Autor: Mădălina Panaete

Marile reţele internaţionale din comerţul alimentar, dar şi dezvoltatorii de malluri vor continua în acest an extinderea pe piaţa locală după ce aceştia au pus pe hartă peste 2.000 de hipermarketuri şi supermarketuri şi mai bine de 100 de centre comerciale.

 

♦ Un nou magazin IKEA, după zece ani de „secetă“

Retailerul suedez de mobilă şi decoraţiuni IKEA va deschide al doilea magazin din România după un deceniu în care a activat cu o singură unitate pe plan local, cea din Băneasa. Noul magazin va fi deschis la finalul verii în zona Theodor Pallady, investiţia în această unitate ridicându-se la 90 mil. euro. Totodată, este aşteptat ca în acest an IKEA să anunţe noi deschi­deri de magazine, după ce anul trecut re­pre­zentanţii com­paniei au dezvăluit şi ora­şele vizate. În plus, retailul de mo­bilă va continua să crească în acest an, prin noi deschideri de magazine ale jucătorilor români şi internaţionali.

 

♦ Un an cu noi achiziţii

Noi tranzacţii s-ar putea semna anul acesta în retail, companiile româneşti PPT Preţuri pentru Tine, cu 180 de magazine cu haine în România, Bulgaria şi Moldova,  şi Unicarm, care deţine o reţea de peste 100 de unităţi unde vinde alimente, fiind în vizorul investitorilor. De asemenea, şi Cora, cel mai puţin extins lanţ din comerţul modern, ar putea fi vândut în acest an.

 

♦ Profi merge spre 1.000 de magazine

Lanţul de magazine Profi, deţinut de fondul de investiţii Mid Europa Partners, va continua în acest an galopul, consolidându-şi poziţia de lider în comerţul modern ca număr de unităţi. Pentru anul acesta, Profi are în plan să deschidă cel puţin 200 de magazine şi se apropie astfel cu paşi repezi de pragul de 1.000 de unităţi.

 

♦ Noi malluri pe harta României

 Dezvoltatorii imobiliari au în plan să construiască aproximativ 290.000 de metri pătraţi de spaţii comerciale noi în 2018. Printre proiectele noi se numără un centru comercial în Botoşani dezvoltat de Mitiska Reim, mallul Shopping City Râmnicu Vâlcea dezvoltat de NEPI sau centrul comercial Platinia din Cluj dezvoltat de Drusal Construct. De asemenea, sunt în plan extinderi de centre comerciale aşa cum este cazul Sun Plaza din Bucureşti sau AFI Palace Cotroceni.

 

♦ Aldi şi-ar putea face intrarea pe piaţa românească

Retailerul german Aldi ar putea intra în acest an pe piaţa românească, după ce a făcut deja primii paşi. Discounterul a început procesul de recrutare a echipei locale de management, conform datelor ZF.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 04.01.2018

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.