Mega Image amenajează cel mai mare magazin al reţelei. Cu ce va veni nou?
22 ian 2013
Retailerul belgian Mega Image va deschide în Bucureşti la sfârşitul acestei luni un "concept store" de circa 7.000 de metri pătraţi, suprafaţă ce include atât zona de vânzare, cât şi depozitul şi parcarea subterană a magazinului, potrivit unor surse din interiorul companiei, precum şi muncitorilor de pe şantierul dezvoltării.
Proiectul nu va avea o galerie comercială propriu-zisă, care presupune existenţa unor magazine de sine stătătoare, însă va avea pe lângă un supermarket Mega Image şi câteva spaţii comerciale care vor funcţiona sub forma unor "magazine în magazin".
Retailerul belgian lucrează în prezent la finalizarea construcţiei din strada Vasile Lascăr. Deşi din exterior magazinul care va avea un etaj şi subsol pare nefinalizat, la interior lucrările sunt aproape gata, o mare parte din rafturi fiind deja alimentate cu marfă.
Potrivit datelor ZF, acesta va fi cel mai mare magazin al lanţului care operează pe piaţa locală atât cu supermarketurile Mega Image, cât şi cu magazinele de proximitate Shop&Go. De regulă, primele au suprafeţe de 500 - 1.000 de metri pătraţi, pe când celelalte nu depăşesc 150 mp. Încă de la intrarea pe piaţa locală belgienii au mizat pe supermarketuri cu suprafeţe medii şi mici, spre deosebire de concurenţii de la Billa, care iniţial au deschis inclusiv magazine de peste 2.000 mp, pentru ca ulterior să se orienteze spre spaţii mai mici.
Mai mult, belgienii au preferat să se aşeze de cele mai multe ori la parterul clădirilor de birouri sau al blocurilor de locuinţe. Pentru proiectul realizat vizavi de piaţa Gemeni belgienii au ales o clădire independentă, cu parcare proprie. Această parte a Capitalei este slab acoperită de reţelele de supermarketuri, în condiţiile în care terenurile (mici) şi clădirile (în special case vechi) din zonă nu se pretează pentru astfel de dezvoltări.
Mega Image a mai deschis de la începutul anului două magazine, în centrul comercial City Mall şi în zona pieţei Floreasca, şi mai are planificate pentru ianuarie o altă deschidere în afară de magazinul de pe Vasile Lascăr.
Per total, compania are pe piaţa locală 195 de magazine, dintre care 88 deschise anul trecut şi două în 2013, iar în 2011 a realizat o cifră de afaceri de 288 de milioane de euro, cu aproape 40% mai mare decât în 2010.
Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
- Mihai Găvan, TotalSoft: studiile arată că folosirea AI poate creşte productivitatea şi că o nouă tehnologie aduce cu sine noi joburi
- Fortim: Companiile au închiriat în 2023 mai putine spatii de birouri în afara Bucureştiului, centrele regionale generând doar 18% din volumul raportat în Capitală. Cel mai mic grad de neocupare este la Iaşi (7%) şi cel mai mare la Bucureşti (15%)
- Care este viitorul portului Constanţa în faţa schimbărilor geopolitice? Urmăriţi ZF Live joi, 28 martie, ora 12:30, o discuţie cu Laurenţiu Mironescu, director de exploatare, COREMAR
- Cum se reseteaza lumea in care traim, ce ne va aduce viitorul schimbarilor geopolitice? Urmăriţi ZF Live joi, 28 martie, ora 12:00, cu Ion Sturza de la Fribourg Capital
- INS: Managerii de companii prognozează creşterea preţurilor în industria prelucrătoare, construcţii şi comerţ în următoarele trei luni, în paralel cu creşterea activităţii în construcţii