Bilanţul târgurilor de Ambient şi Construct de la Romexpo: peste 17.000 de vizitatori şi vânzări de sute de mii de euro

7 mai 2013 Autor: Radu Racu

Vezi galeria foto Numărul vizitatorilor a crescut cu 10% faţă de anul trecut. GALERIE FOTO

Piaţa construcţiilor din România caută în 2013 prima creştere de după cei patru ani de criză, iar dacă estimările Comisiei de Prognoză se adeveresc, avansul ar putea fi de câteva procente, însă pentru o parte din jucătorii de profil începutul de an a debutat deja cu un interes crescut din partea clienţilor de a cheltui bani.

„Oamenii par mai ho­tărâţi anul acesta să cheltuie“, spune Paul Soare, directorul co­mer­cial al Analko, un furnizor de rulouri şi plase secţionate din aluminiu din Ilfov. Analko este una dintre cele aproximativ 240 de firme care au participat între 18 şi 21 aprilie în Bucureşti la două dintre cele mai importante târguri de la complexul Romexpo - Ambient şi Construct.

„Chiar dacă volumele şi-au mai revenit, preţurile sunt totuşi cu 20% mai mici faţă de anul 2010“, afirmă managerul. Preţurile practicate de cei mai mulţi jucători au scăzut sub nivelul din anii de boom, iar pe perioada târgului promoţiile au mers până la discounturi de 20-50%, strategie care a impulsionat vizitatorii să intre la cumpărare. Astfel, piscine-spa puteau fi cumpărate cu 20.000 de euro, în loc de 23.000, căzi de jacuzzi cu un preţ de listă de 22.000 de euro puteau fi achiziţionate cu 17.000 de euro, iar candelabre de 9.000 de euro se vindeau la 4.500 de euro pentru că expozanţii preferau să nu rişte să le avarieze când le transportau îna­poi.

Numărul vizitatorilor care au trecut pragurile Rom­expo în cele patru zile în care s-au desfă­şu­rat târgurile a fost în creştere, conform da­telor fur­nizate de pa­vilionul expoziţional.

„În 2013, Con­struct Expo, Ambient Expo, alături de celelalte trei târ­guri care au avut loc în aceeaşi perioadă (Rom­therm, Antique Mar­ket şi Expo Flo­wers & Garden) au adus la Romexpo aproximativ 17.000 de vizi­tatori, număr în creştere cu 10% faţă de anul trecut“, se arată în datele fur­ni­zate de compania care a organizat târgul.

În ceea ce pr­i­veşte interesul vizi­tatorilor, ţintele de cumpărături au variat după mă­rimea bugetelor, dar majo­ri­tatea banilor au fost alocaţi pentru proiecte de reno­vare şi mai puţin pentru lucrări de con­strucţii noi.

„Mi-am luat un apar­ta­ment recent prin pro­gra­mul «Prima casă». L-am luat mai vechi, fără îmbunătăţiri, pentru că am preferat să dau mai puţini bani şi să mi-l fac cum vreau eu. Acum am venit aici să văd ce idei îmi vin şi dacă îmi permit, să şi cumpăr“, spune Bogdan Moraru, un inginer de 31 de ani din Bucureşti.

Pe segmentul de preţuri înalte, preferinţele clienţilor par să se îndrepte mai degrabă spre funcţiile estetice ale produselor şi mai puţin pe aspectele funcţionale.

„Am avut un vizitator care s-a interesat de un şemineu de 5.000 de euro. Preţul era atât de ridicat pentru că includea un sistem inovator de încălzire a camerei, însă clientul m-a întrebat dacă pot să-l livrez fără acest sistem, pentru că lui îi place doar cum arată, nu îl inte­re­sează încăl­zi­rea“, po­ves­teş­te repre­zen­tantul unui fur­nizor de şe­mi­nee care vinde pro­duse cu pre­ţuri între 2.000 şi 5.000 de euro.

Preţul unui bilet de intrare la târgurile Rom­expo de la jumătatea lunii aprilie a fost de 15 lei, nivel care pla­sea­ză valoarea totală a încasărilor din bi­lete la 250.000 de lei (circa 60.000 de euro).

În ceea ce priveşte interesul vizitatorilor, ţintele de cumpărături au variat după mărimea bugetelor, dar majoritatea banilor au fost alocaţi pentru proiecte de reno­vare şi mai puţin pentru lucrări de construcţii noi.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.