Revine optimismul pe piaţa de materiale de construcţii şi amenajări interioare

12 mai 2013 Autor: Radu Racu

Jucătorii din amenajări interioare şi materiale de construcţii, două segmente-cheie ale pieţei con­struc­ţiilor care au fost influen­ţate direct de declinul din ultimii patru ani, privesc cu optimism la anul 2013 după ce vizitatorii de la cele două târguri de profil Ambient Expo şi Construct Expo - organizate la Romexpo în perioada 18-21 aprilie la Bucureşti - par să fie mai hotărâţi să cheltuiască bani.

Dacă pe segmentul de lux căzile de jacuzzi, piscinele-spa şi şemineele cu design inovator au fost bestsellerurile târgurilor, pe domeniul materialelor de construcţii şi al amenajărilor de interior firmele prezente aşteaptă peste două-trei luni rezultatele contactelor pe care le-au stabilit la expoziţie. O mare parte din companiile prezente au reuşit să încheie anul trecut pe creştere faţă de 2011 şi să păstreze ritmul şi pentru primul trimestru al acestui an. Preţurile practicate au scăzut însă cu aproape un sfert faţă de 2010, iar avansul afacerilor s-a făcut prin vânzarea unor volume mai mari şi prin identificarea unor pieţe noi la export, singurele care par să aducă rate de creştere de două cifre, în condiţiile în care cererea internă rămâne erodată de criză.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.