CNADNR are un buget de 1,3 mld. euro, minus 27%
8 mai 2013
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) are anul acesta pe mână circa 1,3 miliarde de euro, un buget mai mic cu 27% faţă de cel de anul trecut.
Proiectele de autostrăzi vor primi anul acesta circa 3,2 miliarde de lei (733 de milioane de euro), cu 23% mai puţin faţă de alocarea bugetară făcută iniţial pentru 2012 şi în scădere cu 4,4% comparativ cu sumele cheltuite anul trecut, ţinând cont de datele transmise de CNADNR, al cărei buget pe 2013 a fost recent aprobat.
Nu numai autostrăzile au pierdut bani atunci când s-a făcut împărţirea resurselor bugetare ale CNADNR. Astfel, sumele alocate anul acesta proiectelor de drumuri naţionale şi de variante de ocolire se ridică la 1,9 miliarde de lei (421,8 milioane de euro), cu 4,2% mai puţin decât ce s-a cheltuit efectiv anul trecut şi cu 22% în scădere faţă de alocarea iniţială pentru anul 2012.
Reducerea bugetului pentru proiectele de autostrăzi vine în contextul în care, în general, sumele destinate investiţiilor au fost tăiate la sânge anul acesta, o parte dintre şoselele în lucru aflându-se în pericol să nu mai fie finalizate la timp.
România are în prezent doar 530 de kilometri de autostrăzi, iar CNADNR are în construcţie alţi circa 250 de kilometri de autostrăzi. O mare parte dintre ei, 150 km, ar fi trebuit să fie gata în luna aprilie a acestui an, însă vor fi inauguraţi cu cel puţin câteva luni întârziere, unul dintre motive fiind finanţarea precară, după cum anunţau recent constructorii.
Cele mai apropiate termene de deschidere de autostrăzi sunt luna mai, când ar urma să fie gata în întregime autostrada Deva-Orăştie (foto), sau sfârşitul verii, când se vor finaliza lucrările pe Nădlac-Arad (lot 2) şi pe Orăştie-Sibiu (lot 1), potrivit constructorilor care lucrează pe aceste drumuri.
Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
- Prăbuşirea podului Baltimore: accidentul dezvăluie încă o dată fragilitatea comerţului mondial. Care ar putea fi implicaţiile?
- Top 1.000 cele mai mari companii din România, astăzi, 29 martie. Cum s-a schimbat businessul mare în şapte ani de când ZF şi Deloitte realizează anuarul Top 1.000 cele mai mari companii din România
- Briefingul zilei de 28 martie 2024
- Campania ZF Fabricile României. Cum arată clasamentul celor mai mari producători din Covasna? Top 50 companii producătoare înregistrează venituri de 4 miliarde lei. Jumătate dintre companiile prezente în clasament au avut venituri de sub 20 mil. lei în 20
- Wienerberger: „Scăderea puterii de cumpărare a avut un impact negativ, noile construcţii fiind cel mai puternic afectate“. Veniturile Wienerberger pentru ţările din estul Europei au fost anul trecut de 1,192 mil. euro, în scădere cu 21% faţă de anul prece