Cum evoluează businessul Edy Spedition şi când va ieşi din insolvenţă
11 apr 2013
Obiectivele Rovigo pentru luna aprilie includ creşterea numărului camioanelor operaţionale la 260, parcurgerea a două milioane de kilometri, faţă de 475.000 km în decembrie şi atingerea perfor man ţelor per camion din perioada similară a anului trecut.
Rovigo SPRL, în calitate de administrator judiciar cu drept de conducere a Edy Internaţional Spedition, şi Mircea Ţiplea, manager general al companiei, au înaintat un material informal, întocmit la 90 de zile de la ridicarea dreptului de administrare a debitoarei cu scopul de a înştiinţa creditorii asupra evoluţiei societăţii şi a stadiului procesului de relansare a activităţii.
În momentul intrării în insolvenţă, în septembrie 2012, activitatea de transport internaţional a companiei a fost complet oprită, iar Edy Internaţional Spedition mai avea în proprietate şi utilizare de drept 123 de camioane, nu mai existau lichidităţi necesare asigurării combustibilului şi celorlalte cheltuieli absolut necesare, potrivit raportului Rovigo.
La momentul ridicării dreptului de administrare, la 10 decembrie 2012, principalele probleme erau, printre altele, conform raportului, lipsa coordonării operaţionale. Membrii consiliului de administraţie nu aveau competenţele necesare coordonării activităţii şi nici implicarea necesară coordonării personalului societăţii. Plecarea personalului competent, funcţii-cheie, către competiţie. Lipsa comunicării şi lipsa de încredere a angajaţilor, precum şi mesajele contradictorii venite dinspre membrii consiliului de administraţie şi dinspre acţionari au dus la plecarea din societate a unui număr semnificativ de personal către competiţie. O parte din aceştia au fost angajaţi chiar de către rude ale acţionarului majoritar şi au contactat clienţii Edy în vederea preluării activităţii de transport. Starea tehnică a vehiculelor era deficitară, nu se mai făceau reparaţii şi o parte importantă din flotă a fost devalizată, s-au constatat furturi şi lipsuri de echipamente de pe camioanele şi semiremorcile din flotă din cauza unui management deficitar şi a unei paze neadecvate. Dintr-o flotă de aproximativ 183 de camioane, mai puţin de 100 efectuau servicii de transport în mod regulat.
Imediat după ridicarea dreptului de administrare, potrivit Rovigo, s-a trecut la luarea unor măsuri pentru stabilizarea şi relansarea activităţii societăţii.
„Deşi lunile decembrie-februarie sunt luni cu o activitate şi necesar de transport scăzute la nivelul întregii economii, societatea a folosit această perioadă pentru a lua măsurile interne necesare relansării, pentru a restabili relaţii profesionale şi o comunicare adecvată cu furnizorii şi finanţatorii şi pentru a dezvolta un plan comercial care să aducă volumele şi veniturile necesare relansării activităţii“, potrivit Rovigo.
Astfel, printre acţiunile dezvoltate şi implementate de administratorul judiciar se numără returnarea vehiculelor reposedate către finanţatori - un număr de aproximativ 250 de semiremorci au fost returnate către finanţatori între decembrie 2012 şi martie 2013.
Închirierea spaţiilor de service deţinute de Edy Internaţional Spedition în Timişoara şi Deva către terţi pentru maximizarea încasărilor şi diminuarea sau eliminarea costurilor legate de pază, întreţinere şi utilităţi pentru aceste spaţii. Evaluarea personalului direct şi indirect în vederea reducerii acestuia la un nivel care să permită obţinerea de profit. Astfel, la o flotă de 280 de camioane au fost selectaţi un număr de maximum 45 de angajaţi indirecţi repartizaţi 20 pe transport domestic, 10 pe internaţional şi 15 pentru departament suport.
Au fost semnate şi distribuite decizii de concediere în lunile decembrie şi ianuarie pentru 312 salariaţi. Au fost denunţate sau reziliate un număr de cinci contracte de consultanţă şi servicii de management.
În ceea ce priveşte activitatea comercială, au fost reluate discuţiile şi negocierile cu partenerii tradiţionali ai Edy Internaţional Spedition precum Saint-Gobain România, SAB Miller, Lafarge, Kronospan, Rio Bucovina, Coca-Cola HBC România, Procter & Gamble. Au fost dezvoltate relaţii comerciale noi în vederea asigurării de volume de transport necesare realizării veniturilor profitabilizării activităţii cu Cemacon, Valvis, Sorellis, Cesal Oradea şi alţii.
„De asemenea, au fost identificaţi parteneri şi clienţi internaţionali cu care să putem relua activitatea de transport internaţional cum ar fi Schenker, EU.TRA.LOG, Trojan Timber, Fetch & Carry UK, DAP UK, Vertex GmbH, Ellepi SPA, Alaine Forwarding SAS“, potrivit administratorului judiciar.
Rezultatele după primele 90 de zile, conform Rovigo, includ printre altele faptul că 265 de ansambluri formate din cap-tractor şi semiremorci sunt tehnic funcţionale şi operează, faţă de 120 în decembrie 2012, 30 de ansambluri efectuează transport internaţional faţă de niciunul în decembrie.
Obiectivele lunii aprilie ale Rovigo includ creşterea numărului camioanelor operaţionale la 260, parcurgerea a două milioane de kilometri, faţă de 475.000 km în decembrie şi atingerea performanţelor per camion din perioada similară a anului trecut.
Compania Edy Internaţional Spedition a deţinut până anul trecut titlul de cel mai mare transportator rutier român şi unul dintre cei mai mari din Europa Centrală şi de Est, fiind singura companie românească cu peste 1.000 de camioane.
Grupul de firme Edy a intrat în vara anului trecut în insolvenţă la câteva luni de la decesul lui Alin Popa, principalul acţionar şi fondator al companiei, la cererea ING Bank, dar şi a fondului de investiţii Westerham Holding, care deţine 17,5% din companie.
La conducerea companiei, intrată din toamna anului trecut în insolvenţă şi aflată sub administratorul judiciar Rovigo, a revenit Mircea Ţiplea după ce acesta a plecat din companie când aceasta a intrat prima dată în insolvenţă, misiunea sa fiind acum de a relansa activitatea de transport a companiei.
Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
- Concedieri în auto: Leoni închide fabrica din Luduş care a rezistat zece ani. 200 de salariaţi rămân fără loc de muncă dacă nu acceptă mutarea la Arad sau Bistriţa
- ZF Live Răzvan Szilagyi, AIC Trucks. De la fonduri mutuale la vânzarea de camioane. Cum să faci business pe piaţa camioanelor?
- Miliardarul francez Vincent Bollore ar putea construi o megauzină de baterii între Franţa şi Germania
- Leoni, cu 12.000 de angajaţi în România, închide fabrica din Luduş unde produce cablaje. 200 de oameni „au şansa“ să fie relocaţi la Arad sau Bistriţa-Năsăud
- Bursă. Reţeaua de mobilitate Autonom Services a închis anul 2023 cu venituri totale de 729 mil. lei şi un profit net de 30 mil. lei