Ionescu, Delamode Group: Acum trebuie să muncim mai mult şi să oferim mai multe servicii fiecărui client pentru acelaşi profit

24 apr 2013 Autor: Bogdan Alecu

Danor Ionescu, CEO al Delamode Group pentru Europa Centală şi de Est: Noi am reuşit să creştem prin performanţă, atât prin businessul
supli men tar cu actualii clienţi, dar şi prin câşti garea de clienţi noi. Foto Răzvan Chiriţă

Creşterea profitului, dar şi a cifrei de afaceri se poate face pe piaţa logistică doar prin  creşterea numărului de servicii oferite clienţilor noi sau deja existenţi în portofoliu, în condiţiile în care toate companiile doresc reducerea costurilor şi implicit volumul de marfă din depozitele companiilor de logistică. 

„Acum se munceşte mai mult pentru aceiaşi bani şi pentru a menţine aceeaşi margine de profit. Pentru fiecare activitate pentru fiecare client marginea de profit scade, dar dacă unim serviciile de vamă, transport, etichetare, multipacking, men­ţinem profitul şi cifra de faceri cu fiecare client în parte, dar pentru acest lucru trebuie să livrăm acum mai multe servicii ca înainte“, a spus Danor Ionescu, CEO al Delamode Group pentru Europa Centrală şi de Est, inclusiv România, Bulgaria, Serbia şi Ungaria. Ionescu mai deţine şi funcţia de CEO al Pall-Ex Ro­mâ­nia, reţea din care face parte şi Delamode.

În ultimii doi-trei ani clienţii firmelor de logistică au încercat să reducă stocurile cât mai mult şi implicit a scăzut şi suprafaţa de depozitare, dar a crescut mult mai mult rotaţia stocurilor şi serviciile oferite clienţilor. 

„Clientul trebuie să aibă posibilitatea de a ţine cât mai puţin marfa în depozit, iar firma de logistică trebuie să-l ajute dacă îşi doreşte ca acesta să fie un partener pe termen lung“, a spus Ionescu.

Preţurile sunt împinse în jos acum, acesta este trendul actual, care se va opri când va exista un echilibru între cerere şi ofertă. Spre comparaţie, la depozitare acum tarifele sunt cu 20% şi până la 24% mai mici decât în 2007-2008. De ce a scăzut? 

„Pentru că în jurul Bucureştiului sunt aproximativ un milion de metri pătraţi de depozite de clasă A şi capacitate de ocupare de 70-80%, aşadar între 200 şi 300 de mii de metri pătraţi sunt liberi. Din acest motiv noi căutăm să integrăm cât mai multe servicii pentru clienţi. Dacă la depo­zitare nu mai avem o margine atractivă, câştigăm din alte servicii. Legea pieţei este una foarte puternică şi trebuie să ne adaptăm rapid“, a spus Ionescu.

În România Delamode funcţionează şi este poziţionată ca un integrator de servicii. Sunt oferite inclusiv serviciu vamal, tran­sport intermodal, dar şi mai multe moda­li­tăţi de transport, maritim, naval sau aerian. 

„Am reuşit să dezvoltăm gama de servicii şi implicit şi datorită acestora a crescut cifra de afaceri deoarece acestea atrag mai mult business cu un singur client. De asemenea, avem parteneriate la nivel european pentru servicii de grupaj. Anul trecut am lansat noi linii pentru Dane­marca, Spania, Franţa şi am dezvoltat Ger­mania şi Suedia“.

Printre clienţii Delamode se numără Ikea, Marks&Spencer, InBev, Panasonic, Rewe, Metro, Kaufland, Carrefour, Ho­ney­well şi Praktiker. 

Compania, de asemenea, are printre clienţi companii producătoare de mobilă, maşini-unelte, dar şi componente IT. De asemenea, compania operează şi bunuri alimentare, dar în mediu ambiental precum conserve, borcane, produse alcoolice ce nu necesită atmosferă controlată. 

Delamode are în România zece depozite cu o suprafaţă totală de 34.500 mp, cel mai mare fiind cel din Sibiu de 4.000 mp, Urziceni, de 6.500 mp, urmat de cel din Bucureşti, de 3.500 mp, iar pe durata unui proiect eolian compania mai are închiriat un depozit de 15.000mp.  

„Suprafaţa de depozitare va creşte în funcţie de nevoile clienţilor. Mo­mentan am investit mult în soluţii de IT şi oferim o soluţie integrată de ma­na­gement al transportului, depozi­tului, dar şi alte servicii“, a spus Ionescu.

Cifra de afaceri a Delamode a crescut anual cu 10-15%, inclusiv în 2012, în timp ce pentru 2013 oficialii com­paniei estimează un avans de 11%. Astfel, dacă în 2011 compania avea o cifră de afaceri de 14,7 mil. euro, po­trivit datelor Ministerului Finan­ţelor, anul trecut a depăşit 16 milioane de euro, iar în acesta se vizează apropierea de 18 milioane de euro. 

„Noi am reuşit să creştem prin performanţă, atât prin businessul supli­men­tar cu actualii clienţi, dar şi prin câşti­garea de clienţi noi. Dacă a fost nevoie, am redus şi tarifele deoarece noi acţio­năm şi ca un consultant pentru clienţi deoarece dorim să îi avem pe ter­men cât mai lung“, a spus Danor Ionescu. 

Compania de logistică are în plan in­vestiţia într-un nou depozit în Bu­cureşti care va avea o suprafaţă de de­po­zitare de 20.000 mp şi una de cross-docking de 7.500 mp. Investiţia fiind estimată la aproximativ 5-7 mi­lioa­ne de euro, care va fi acoperită atât din fon­du­ri proprii, cât şi dintr-un credit bancar. 

„Investiţia este programată a fi realizată în următorii doi ani. Băncile sunt dispuse să acorde finanţare, însă mai greu şi cer mai multe garanţii şi documente. În spaţiul actual noi suntem proprietari, dar acesta urmează a fi scos la vânzare, iar până la fina­li­za­rea noului centru vom opera din spaţii închiriate. De asemenea, începând de anul viitor Delamode va opera şi într-un nou centru logistic din Sibiu cu depozitare şi platformă de cross-docking“. Planurile de viitor includ viitoare investiţii în software, dar şi în pregă­tirea per­sonalului. 

În total compania are în prezent 130 de angajaţi, din care în transport sunt implicaţi aproximativ 90. 

 

Un nou tip de distribuţie naţională

Cine are doi paleţi de marfă de transportat de la Timişoara la Iaşi ori trebuie să aştepte un camion, ori să transporte cu un microbuz. Dar acum există serviciul Pall-Ex lansat de la 

1 decembrie 2011 care integrează astfel de servicii. În total, la nivel naţional reţeaua numără 20 de membri, printre care şi Delamode.

„Avem acum serviciu de transport paletizat în 24 de ore în mod expres şi standard în 48 de ore pe teritoriul naţional. În prezent avem 20 de membri, iar targetul pe care ni-l propunem este de 30 de membri“, a spus Danor Ionescu al CEO al Pall-Ex.

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.