Peste 200.000 de companii cu zero angajaţi fac afaceri de 3,8 mld. euro

10 apr 2013 Autor: Dana Ciriperu

Peste 200.000 de microintreprinderi din România figurează cu zero angajaţi, iar numărul lor reprezintă peste 40% din numărul total de IMM-uri din România, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

Companiile cu zero angajaţi activează în comerţ, consultanţă, construcţii sau transport şi au avut în 2011 afaceri de 16 miliarde de lei (3,8 mld. euro), potrivit sursei citate. Raportat la cifra de afaceri a tuturor firmelor din România ponderea este sub 1,5%, dar ca număr prezenţa acestor IMM-uri cu zero angajaţi nu poate fi ignorată.

Cum se explică prezenţa în economie a peste 200.000 de businessuri fără angajaţi?

“Fiecare societate stabileşte necesităţile proprii în vederea desfăşurării activităţii sale. Prin urmare poate stabili necesitatea existenţei unor angajaţi sau poate utiliza alte variante în acest sens”, explică Bogdan Bibicu, partener al biroului din Bucureşti al casei de avocatură Kinstellar.

Avocatul afirmă că o posibilă opţiune poate fi desfăşurarea activităţii propriu-zise de către asociaţi persoane fizice sau de către administratori persoane fizice (fară astfel să mai fie nevoie să angajeze şi alte persoane). O altă opţiune ar putea consta în desfăşurarea activităţii prin intermediul unor persoane fizice autorizate sau prin intermediul unor subcontractori. 

”Unele tipuri de activităţi nu necesită în mod obligatoriu utilizarea unor angajaţi pentru desfăşurarea obiectului de activitate al societăţii. În acest sens pot fi menţionate cu titlu de exemplu societăţile ce furnizează servicii, cum ar fi cele de marketing, de publicitate sau de consultanţă în unele domenii. Datorită naturii activităţii desfăşurate, în funcţie de cerinţele proiectelor derulate, acest tip de societăţi îşi pot desfăşura activitatea fără a avea nevoie de angajaţi”, mai spune Bogdan Bibicu.

 

Primele cinci domenii de activitate pentru microintreprinderile cu 0 angajaţi

1. Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate (produse alimentare, băuturi, tutun)

2. Consultanţă pentru afaceri şi management

3. Lucrări de construcţii a clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale

4. Transporturi rutiere de mărfuri

5. Comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate (produse nealimentare)

Sursa: Registrul Comerţului

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.