Legătura dintre copii şi mediul online? Un site cu haine şi jucării

15 apr 2013 Autor: Mirabela Tiron

Cu 2.000 de dolari şi un „depozit“ situat în propriul apartament din Cluj au pornit la drum în 2007, iar criza i-a găsit prezenţi pe o nişă de piaţă unde reuşesc să vândă produse pentru copii de un milion de euro anual.
 
Programatorul George Şer­ban şi inginerul Gabriel Ioan Rusu au pus bazele unei afaceri de un milion de euro din vânzarea online de jucării prin magazinul BestKids.ro, iar în timp de criză  au dezvoltat şi un business în distribuţia de jucării.
 
„Am contracarat efectele crizei economice aducând produse şi bran­duri proprii de jucării. Criza ne-a prins în mişcare, ne luaserăm avânt în 2007, de aceea nu ne-a afectat foarte tare, ne-am consolidat pe piaţă, am avut creştere de la un an la altul“, a spus George Şerban.
 
Mai mult, din 2011 a mai intrat un asociat în firma înfiinţată de Gabriel Rusu şi George Şerban, iar în portofoliul companiei a mai apărut un magazin online, www.dinoland.ro
 
Tot în 2011, activitatea firmei s-a di­ver­sificat, antreprenorii au început să facă nu doar retail în domeniul jucăriilor, ci şi distribuţie, lansând evision­com­pany.ro, distribuitor de jucării pentru eMag, cel mai mare retailer local de IT&C.
 
Atât George Şerban, cât şi inginerul Gabriel Ioan Rusu au lucrat înainte pentru o companie din Statele Unite care oferea o platformă de comerţ electronic clienţilor din SUA.
 
După mai bine de doi ani au hotărât să înceapă împreună un business similar pe piaţa din România, având la acel moment suficientă experienţă în acest domeniu.
 
Cei doi au ales domeniul jucăriilor şi al produselor pentru copii, întrucât li s-a părut că prezenta cele mai puţine riscuri legate de  uzura morală sau de termenul de garanţie.
 
Investiţia iniţială a constat în achiziţionarea platformei de comerţ electronic, pe care au plătit 2.000 de dolari, în realizarea stocului iniţial. Lansarea magazinului BestKids.ro a avut loc pe 1 iunie 2007.
 
Magazinul online comercializează jocuri şi jucării pentru copii, suzete, că­ru­cioare, balansoare, accesorii pentru bebeluşi, produse de igienă şi să­nătate pentru copii. De exemplu, un cărucior Pierre Cardin se vinde cu 710 lei, iar un pătuţ simplu pentru copii costă aproape 430 de lei, potrivit da­telor de pe site-ul magazinului. Cei doi antreprenori lucrează cu produ­că­torii de articole pentru copii din ţară, dar şi cu unele firme din străinătate. Clienţii magazinului online sunt per­soane fizice, în special femei care au copii.
 
Cele mai importante etape de dezvoltare ale businessului au con­stat în mutarea biroului şi depozitului dintr-un apartament din Cluj într-un depozit modern dintr-un centru în care îşi au sediile companiile private.
 
Un studiu al Euromonitor arată că piaţa de jucării din România ar pu­tea să aibă o creştere anuală cu 14% până în 2015, ceea ce ar însemna că valoarea pieţei ar ajunge la 100 de milioane de euro. Principalii retaileri de pe piaţa românească de jucării şi jo­curi sunt Diverta, Noriel şi Smart Toys.
 
În 2011, magazinul online înre­gis­trat pe firma eVision Srl din Cluj-Napoca a obţinut o cifră de afa­ceri de circa 4,2 mil. lei (circa 1 mi­l. euro) şi un profit brut de 244.000 de lei (56.000 de euro), po­tri­vit datelor de la Ministerul de Finanţe.
 
Antreprenorii se aşteaptă la o creştere a cifrei de afaceri ca urmare a diversificării produselor.
 
Piaţa de cumpărături online va atinge valoarea de un miliard de euro în următorii ani, principalele motoare de creştere fiind segmentele dedicate femeilor şi site-urile ce oferă cupoane de reduceri, potrivit datelor din piaţă.
Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.