Noul rol al HR-ului este de a detecta branduri. O reputaţie bună este cea mai scurtă cale pentru manageri şi antreprenori să facă mai mulţi bani

6 feb 2013 Autor: Corina Mirea

Mihaela Rădulescu, fondator al companiei de consultanţă de branding personal Innerout

Brandingul personal înseamnă să scoţi bani din propria reputaţie, însă nu oricine poate ajunge un brand, pentru simplul motiv că nu toată lumea are nevoie de acest lucru. Spre deosebire de antreprenorii care îşi caută identitatea, managerii din corporaţii se plasează sub brandul companiei pentru care lucrează şi practic numele companiei “vorbeşte” pentru ei, este de părere Mihaela Rădulescu, fondator al companiei de consultanţă de branding personal Innerout.

“Totuşi, brandingul personal poate într-adevăr accelera oportunităţile de carieră în cazul managerilor de top, pentru că generează expunere suplimentară. Managerul de top nu poate avea altă voce decât cea a companiei, însă prin unicitatea personală el poate îmbogăţi şi completa această voce, cu beneficii pentru ambele părţi. Mai mult, brandingul personal îl face să «atârne» mai greu pe piaţa muncii, adică să-şi valorifice mai bine atuurile profesionale şi să le transforme în pretenţii salariale mai mari. Brandingul este un return on investment, altfel nu are rost să îl faci”, spune Rădulescu, care a lucrat anterior ca senior brand consultant în cadrul Brandient, firmă de consultanţă în strategie şi design de brand de pe plan local.

În opinia sa, brandul este cea mai scurtă cale pentru un angajat sau antreprenor de a-şi reprezenta afacerea. “Clarific ce am de spus în business, o spun în cel mai scurt şi eficient mod şi am grijă să menţin linia declaraţiilor şi acţiunilor mele sociale pentru a consolida repezentările care s-au format despre mine”, mai precizează Rădulescu.

În acelaşi timp, ea consideră că brandul are mai multe “faţete”, acesta ajutând în mod diferit un angajat, un director de resurse umane sau un headhunter.

Astfel, dacă în cazul unui angajat  brandul din CV-ul acestuia determină stabilirea unui interviu de angajare iar reputaţia creată în mediul online (pe reţele de socializare) îl poate garanta ca fiind un candidat cu potenţial, pentru un antreprenor brandul aduce profit, prin renumele pe care acesta şi-l creează şi prin seriozitatea de care dă dovadă.  

 

Omul de HR este o specie mai aparte. El detectează branduri

Deşi este un decident de vârf care face parte de obicei din orice board organizaţional, HR-ul este mai degrabă un facilitator, un detector de branduri, un cultivator de resuse. El însuşi nu are nevoie decât de o bună reputaţie în nişa lui, dar trebuie să se menţină cumva în umbra talentelor din organizaţie, precizează Mihaela Rădulescu.

Ea mai spune că medierea relaţiilor din cadrul companiei şi descoperirea de potenţiale talente este singura promisiune pe care ar trebui să o facă un director de HR, acesta fiind “brandul” său.

În ceea ce priveşte marketingul personal, Rădulescu este de părere că în momentul aplicării pentru un post în cadrul unei companii, un CV bun ar trebui să nu fie doar un rezumat de carieră, ci şi o scurtă şi eficientă incursiune în brandul personal. De altfel, CV-ul unui brand consolidat şi coerent urmăreşte un anumit parcurs profesional şi chiar omite secţiuni din carieră care nu sunt relevante postului vizat.

“Este o dovadă de profesionalism să omiţi din CV paranteze de carieră care nu servesc scopului pentru care aplici şi care nu fac decât să confuzeze o evoluţie sau să o fragmenteze. Un efort mare de «vânzare» de sine se poate dovedi a fi un «furt de căciulă». Este bine ca relevanţa CV-ului şi potrivirea de interese în cadrul unui interviu să fie reale, spre beneficiul ambelor părţi”, adaugă Mihaela Rădulescu. 

Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.