Tinerii s-au săturat de voluntariat ca formă de autodezvoltare. Vor bani şi respectarea echilibrului dintre viaţa personală şi cea profesională

13 feb 2013 Autor: Corina Mirea

Tinerii care intră pe piaţa muncii nu mai sunt atât de dornici să desfăşoare activităţi pentru care să nu fie plătiţi doar pentru a acumula experienţă, spre deosebire de cei din anii precedenţi, este de părere Alina Rădulescu, directorul de resurse umane al producătorului de conserve Scandia Food, care are 550 de angajaţi .

Deşi au bugetele de recrutare îngheţate, multe companii încearcă să îşi "filtreze" câţiva angajaţi tineri prin programe de internship, care, de multe ori, nu sunt remunerate.

O dată la doi ani, pentru a-şi asigura "pepiniera" de candidaţi care să preia frâiele managementului, Scandia Food organizează un program de management trainee. Anul acesta, pentru un loc în cadrul celei de-a doua "ediţii" a programului au aplicat circa 2.500 de tineri, dintre care au fost selectaţi şase în final.

Din păcate însă, nivelul de pregătire al absolvenţilor a fost considerabil mai scăzut decât al celor care şi-au depus CV-urile în urmă cu doi ani.

"Făcând o comparaţie cu tinerii care au aplicat pentru program la prima ediţie pot spune că anul acesta nivelul a fost evident mai slab. Din câte am observat prin evaluarea CV-urilor, aceştia nu mai sunt atât de interesaţi de autodezvoltare, de implicarea în activităţi extraşcolare sau asociaţii, care, sigur, sunt pe bază de vo­lun­tariat, nu presupun remunerări, dar oferă un plus de experienţă. Cred că ge­neraţia de acum este orientată mai mult spre echilibrarea vieţii personale cu cea pro­fesională, nu este atât de workaholic (de­pendenţi de muncă - n. red.) cum era ge­neraţia mea, spre exemplu", spune di­rectorul de HR al companiei, unde pon­derea femeilor este egală cu cea a bărbaţilor .

Până în prezent, în programul de ma­na­gement trainee al Scandia (care du­rează doi ani) au intrat 11 tineri abolvenţi, primii cinci care au fost selectaţi în urmă cu doi ani fiind deja în linia de succesiune pentru o poziţie în echipa de management care numără circa 50 de angajaţi (middle şi top manage­ment).

În acelaşi timp, Alina Rădulescu mai specifică faptul că nici şcoala nu îi ajută pe tineri să se dezvolte conform cerinţelor pieţei muncii, astfel că aceştia sunt deficitari atât în ceea ce priveşte trans­miterea unui mesaj, cât şi în privinţa lucrului în echipă.

"Aş spune că şcoala livrează în prezent undeva la 40% din ce trebuie. Nu cred că este datoria companiei să te înveţe cum să lucrezi în echipă, cum ar trebui să coordonezi nişte oameni sau cum să faci o prezentare. Dacă eu, la nivel de angajator, cu toate că nu am obiectivul acesta, reuşesc să ofer oamenilor nişte noţiuni de bază practice şi teoretice, de ce instituţiile care au asta ca obiectiv nu reuşesc să livreze ceea ce trebuie? Este înfiorător faptul că absolvenţii de facultate nu au capacitatea de a transmite un mesaj", explică ea.

În 2011 Scandia Food avea un număr mediu de aproape 360 de angajaţi şi o cifră de afaceri de circa 38,8 milioane de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.


Printeaza

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.