Medimfarm: Piaţa de produse parafarmaceutice va continua să crească
18 apr 2013
Medimfarm, companie ce operează o reţea de 50 de farmacii şi un depozit logistic, spune că cererea pentru produsele parafarmaceutice (cosmetice, dermatocosmetice, mici aparate) este în creştere, tendinţă ce se va păstra şi în perioada următoare.
„Există un interes deosebit pe acest segment de produse“, au spus reprezentanţii companiei. Medimfarm a venit la târgul ROMMEDICA ca să promoveze game de vitamine – suplimente, cosmetice şi dermatocosmetice.
Compania s-a extins puternic în ultimii ani ajungând la o reţea de 50 de farmacii în prezent, comparativ cu 11 unităţi în 2006. Totodată, compania mai mare şi un depozit de peste 4.000 mp în Ploieşti. Compania aşteaptă o cifră de afaceri de 72 milioane de lei (16 milioane de euro), în creştere cu 17% comparativ cu nivelul de 61,5 milioane de lei (aproape 14 milioane de euro), potrivit informaţiilor din contul de profit şi pierderi aferent acestui an (publicat pe site-ul propriu).
Acţionarul majoritar al Medimfarm este firma Global Invest din Câmpina, potrivit datelor de pe site-ul BVB.
Cu cele 50 de farmacii pe care le deţine, Medimfarm reprezintă o reţea de talie medie, liderii acestei pieţe având lanţuri de sute de unităţi.
Aproximativ 6.000 de farmacii există în prezent în România, majoritatea mizând pe produsele nonfarma şi pe medicamentele care se eliberează fără prescripţie medicală (aşa-numitele OTC-uri). Totodată, reţelele îşi dezvoltă propriile branduri de cosmetice şi dermatocosmetice în încercarea de a atrage cumpărători.
Numărul de farmacii din România este plafonat în funcţie de numărul locuitorilor dintr-un oraş, astfel că singura modalitate de a creşte este prin intermediul achiziţiei de licenţe.
La vârful industriei, marii retaileri sunt interesaţi de achiziţia rivalilor mai mici, în piaţă manifestându-se o tendinţă vizibilă de consolidare.
Dacă marile reţele continuă să câştige teren, de cealaltă parte farmaciile independente sunt cele care au resimţit puternic problemele din sectorul sanitar din ultimii ani.
Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
- ZF Private Health. Bogdan Pană, directorul de cercetare şi dezvoltare al Ovidius Clinical Hospital (OCH) din Constanţa, cel mai mare spital privat din Dobrogea: Estimăm o dublare a numărului de pacienţi în acest an. Secţia de oncologie are 80% grad de înc
- Dragoş Damian: 1 mai, Ziua Muncii. Cand nimeni nu vrea sa mai munceasca si toti viseaza digitalizare, roboti si inteligenta artificiala, mai are Ziua Muncii vreo semnificatie? Cum se va sarbatori Ziua Muncii in 10-20-30 de ani?
- Grafic: Evoluţia rezultatelor financiare ale Sarantis
- Interviu. Christian Rommel, şeful departamentului de cercetare al Bayer Pharmaceuticals: „Avem în jur de 30 de produse în dezvoltări clinice. În medie, durează în continuare zece ani sau mai mult până iese un produs nou“
- Bulgaria: tratamentul bolilor rare va fi gratuit, dar condiţionat şi limitat